کد مطلب: 

268053

سندیکای صنعت مخابرات: افزایش نرخ‌های خدمات ارتباطی با اطلاع رسانی صحیح تسهیل می‌شود

سندیکای صنعت مخابرات ایران طی اطلاعیه ای، اعلام کرد: متقاعد کردن مسئولان برای افزایش نرخ‌های خدمات ارتباطی با اطلاع رسانی درست و پذیرش در سطح جامعه تسریع و تسهیل خواهد شد.
سندیکای صنعت مخابرات ایران

به گزارش سیتنا، در اطلاعیه سندیکای صنعت مخابرات ایران خطاب به شرکت‌های عضو این سندیکا، پیرامون افزایش تعرفه های مخابراتی آمده است:

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما تلاشگران گرامی 

شکی نیست که دغدغه اصلی امروز همه شرکت‌ها، کمبود درآمد و افزایش هزینه ها به ویژه در سال جدید می باشد.

موضوع افزایش هزینه‌ها به طور مستقیم به دلیل افزایش شدید حقوق و دستمزد و به صورت غیر مستقیم اثرات بعدی آن روی قیمت مواد و خدمات بحثی است سراسری که با تلاش تشکل‌های خصوصی و گفتگو با دولت و مجلس باید هرچه زودتر تعدیل و قابل هضم توسط بنگاه‌های خصوصی شود.

اما موضوع رونق کسب و کار و افزایش درآمدها در شرکت‌های زنجیره تامین حوزه ICT موضوعی است مرتبط با خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات.

زمانیکه کارفرمایان اصلی که همان اپراتورهای ارتباطی و اینترنتی هستند و در سال‌های اخیر توان انجام توسعه‌های مطلوب را به دلیل مشکلات دخل و خرج نداشته اند، طبیعی است که یک رکود کاری به شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی و تامین کنندگان تحمیل می‌شود.

با تورم ها و مشکلات انباشته شده از سال‌های قبل و آنچه که در سال جدید شاهد آن هستیم، حتی اپراتورهای بزرگ و فعال گذشته نیز تاب و توان خود را از دست داده اند و در مقابل نیازهای شدید مردم به ارتباطات و اینترنت بهتر و بیشتر، پاسخگو نیستند و این فرصت بزرگ در حال تبدیل شدن به یک تهدید و بحران است.

سندیکای صنعت مخابرات ایران از سه سال قبل با بیانیه ها، مکاتبات و مصاحبه‌های متعدد این مورد را به متولیان و مسئولان هشدار داده و همچنان با قوت ادامه می‌دهد.

تشکل‌های مرتبط مانند سازمان نظام صنفی رایانه ای و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و مشاوران صنعت مخابرات هم جداگانه و به صورت جمعی به لزوم تجدید نظر جدی در تعرفه‌ها و احیای درآمدهای اپراتورها برای آماده سازی آنان جهت جبران عقب ماندگی توسعه و برداشتن گام‌های جدی برای اجرای برنامه های آتی پافشاری نموده اند.

متقاعد کردن مسئولان برای افزایش نرخ‌های خدمات ارتباطی با اطلاع رسانی درست و پذیرش در سطح جامعه تسریع و تسهیل خواهد شد.

مردم سرمایه گذار اصلی شبکه های ارتباطی و اینترنتی هستند و همین مردم هم خریدار خدمات از اپراتورها و پرداخت کننده هزینه ها هستند، پس باید یک ارتباط به صورت مستقیم بین شرکت‌های زنجیره تامین (شرکت‌های تحقیقاتی، تولیدی، تامین کنندگان راه حل‌های جامع، ارائه دهندگان خدمات فنی مهندسی و اجرایی) و مردم فهیم ایران که بخوبی می‌دانند با گران شدن همه چیز، عذری برای عدم افزایش قیمت خدمات مخابراتی و اینترنتی نیست، خدماتی که موجبات کاهش سایر هزینه ها را در سبد خانوارها فراهم می سازد.

لذا این سندیکا از اعضای خود انتظار دارد که به موازات تلاش سندیکا و سایر تشکل‌های مرتبط، از طریق اطلاع رسانی و مصاحبه‌های لازم اذهان عمومی را بیشتر از گذشته متوجه لزوم افزایش نرخ های خدمات ارتباطی و اینترنتی نمایند تا کشور از این رکود توسعه کمی و کیفی در بخش ICT خارج و همگان از برکات آن بهره مند شوند.

ما براین باوریم که

*ساختن ایران کار مشترک همه ماست*

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-04-19 11:02

افزودن دیدگاه جدید