کد مطلب: 

268011

اقتصاد دانش‌بنیان باید در کشور جاری شود

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با هر روش ممکن باید اقتصاد دانش‌بنیان درک و در کشور جاری و ساری شود چرا که راه فراری از این مفهوم نداریم و با آن زندگی می‌کنیم.
دکتر سیاوش ملکی‌فر

به گزارش سیتنا، چهارمین گردهمایی روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری و اقتصادی ( گراف دی) 27 فروردین ماه سال جاری در محل صندوق نوآوری برگزار و طی آن از چند مدیر ارشد ارتباط‌گر تقدیر به عمل آمد و تندیس‌هایی به آنها اعطا شد.

دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این گردهمایی گفت: وقتی از زیست‌بوم نوآوری کشور صحبت می‌شود به نظر می‌آید که این مفهوم زائیده اقتصاد دانش بنیان است در حالی که مفهوم اقتصاد دانش بنیان پیچیده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان اگرچه یک مفهوم پیچیده است اما دور از دسترس نیست، ادامه داد: ترویج و تبلیغ اقتصاد دانش بنیان از مطالبات جدی ما از مدیران روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای کشور است. با هر روش ممکن باید اقتصاد دانش بنیان درک و در کشور جاری و ساری شود چرا که راه فراری از این مفهوم نداریم و با آن زندگی می‌کنیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به سوء برداشت‌هایی که در مورد اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان در کشور وجود دارد، اشاره کرد و گفت: برخی به اشتباه فکر می‌کنند که جمعیت شرکت‌های دانش بنیان، همان اقتصاد دانش بنیان است و شرکت‌های دانش بنیان نیز شرکت‌های کوچک شکل گرفته از دل دانشگاه هستند و کاری از آن‌ها برنمی‌آید، این در حالی است که این شرکت‌ها هم‌اکنون در صنایع نفت، حمل و نقل و حوزه بهداشت در کشور در حال فعالیت هستند.

ملکی‌فر به ساخت دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در ایام کرونا موفق به ساخت ونتیلاتور شدند در حالی که هیچ کشوری در اوایل اپیدمی، این دستگاه را به ما ارائه نمی‌کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، گفت: بلافاصله بعد از اعلام این شعار، ما از توئیت‌ها و پیام‌های مرتبط با این شعار از طریق روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی آگاه شدیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در بخشی از سخنان خود به سرگذشت شرکت فایزر اشاره کرد و افزود: در سال 2008 یک هسته فناور حدود 9/4 میلیون یورو از اتحادیه اروپا اخذ و کار را شروع کرد اما در سال 2018 یک VC (نهاد سرمایه‌گذار خطرپذیر) به دنبال آن می‌آید و 225 میلیون دلار سرمایه تزریق می‌کند. در آن سال‌ها این شرکت به دنبال ساخت واکسن‌های درمان سرطان بود اما با وقوع کرونا، فایزر به مقابله با کرونا برخاست و این همان اقتصاد دانش بنیان است. 

در چهارمین رویداد «گراف دی»، تجربیات علمی جدیدی به رویداد اضافه کرده‌ایم

در ادامه این رویداد نیز، سعید کریمی، دبیر چهارمین گردهمایی روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری و اقتصادی(گراف دی) با بیان اینکه هر تجربه یک موفقیت است و شکست معنا ندارد، گفت: در هر رویداد «گراف دی» سعی کردیم یک تجربه جدیدی به رویداد اضافه کنیم لذا توانستیم اولین رویداد را به واسطه کرونا به صورت مجازی برگزار کنیم. 

وی افزود: در چهارمین رویداد «گراف دی»، تجربیات علمی جدیدی به رویداد اضافه کرده‌ایم و به ارزیابی شاخصه‌های مدیران ارشد روابط عمومی‌ها می‌پردازیم.

دبیر چهارمین گردهمایی روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری و اقتصادی(گراف دی) ادامه داد: در این رویداد از مجموع 25 شرکت، 9 شرکت توانستند در شاخه‌های کارآفرینی ارتباطی، بانک، بیمه، فناوری و شرکت‌های بزرگ اقتصادی حائز رتبه شوند. ضمن اینکه 13 شرکت دانش بنیان نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کریمی بیشترین شرکت‌هایی که حاضر به ارزیابی در این رویداد بودند را شامل دانش بنیان‌ها اعلام کرد.

برگزاری دو  پنل در چهارمین رویداد گراف دی

در ادامه چهارمین گردهمایی روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری و اقتصادی( گراف دی)، پنل‌های «مدیران ارشد، روابط عمومی و استراتژی تعامل این دو بازوی مهم» و «نحوه تعامل روابط عمومی با مدیران ارشد» در محل صندوق نوآوری برگزار شد.

در پنل «مدیران ارشد، روابط عمومی و استراتژی تعامل این دو بازوی مهم» دکتر محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر داوود زارعیان رئیس شورای سیاستگذاری گراف دی، صدیقه ببران استاد ارتباطات، مهندس امیر لعلی مدیر سابق روابط عمومی بانک دی، دکتر سید قاسم بی‌نیاز مدیرکل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی و دکتر شکری استاد ارتباطات به بحث و تبادل نظر درباره استراتژی‌ها و  دغدغه‌های روابط عمومی پرداختند.

در پنل دوم نیز «نحوه تعامل روابط عمومی با مدیران ارشد» با حضور خانم ماری پولو مدیر ارتباطات اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها(UIC) و نواب فیروزخان، مدیر روابط عمومی شرکت هارون برادرز پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

ارائه تجربیات مدیران دو شرکت دانش بنیان از تعامل با روابط عمومی‌ها

در ادامه چهارمین رویداد «گراف دی» همچنین دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناپ و دکتر علی حکیم جوادی، مدیر عامل هلدینگ بهسازان فردا، تجربیات خود را با محوریت چگونگی تعامل با روابط عمومی و انتظارات مدیران ارشد از روابط عمومی ارائه کردند.

گفتنی است در پایان این رویداد نیز تندیس مدیر ارشد ارتباط‌گر به سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن بقایی مدیرعامل شرکت پاکسان، مصطفی امیری مدیرعامل شرکت زرین پال، علی چالشی مدیرعامل استارت‌آپ اتاقک، محمدعلی یوسفی مدیرعامل شرکت آسیاتک، مهدی رحمانی مدیرعامل شرکت رنگین نانو ساختار، فرزاد رحمانی مدیرعامل شرکت چارگون و حمید رشنوادی مدیرعامل بیمه سرمد اعطا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-18 10:33

افزودن دیدگاه جدید