کد مطلب: 

267626

انتقال فنون جدید به بنگاه‌‌های تولیدی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید دانش و فنون جدید را جهت افزایش راندمان تولید، کیفیت، کمیت و کاهش قیمت تمام شده و رقابتی شدن کالاها و خدمات تولیدی کشور و ایجاد اشتغال به بنگاه‌های تولیدی کشور سرازیر کنند.
الهویردی دهقانی

به گزارش سیتنا، الهویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در نشست علنی صبح (دوشنبه، 15 فروردین ماه سال جاری) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سال جدید، آغاز قرن 15 هجری شمسی و حلول ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به اینکه تولید هر کشور، پایه و اساس و بستر اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم هر کشور است، مقام معظم رهبری چندین سال است که با تیزبینی و هوشیاری خاص، گفتمان تولید و راه اندازی تولید جهادی را به عنوان شعار سال هایی تعیین فرمودند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت آقا امسال را با تأکید بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، مسئولان جامعه را برای به کارگیری علوم و فنون جدید و به روز و عبور از تولید سنتی و صنعتی فرسوده به تولید با خصوصیات دانش بنیان رهنمون شدند که مسئولان اجرایی به ویژه دانشگاهی و صنعتی باید بیش از پیش همکاری کرده و ایده ها و فنون تولیدی کشور را تجاری سازی کرده و به صنعت و تولید ببرند.

وی در ادامه تأکید کرد: شرکت های دانش بنیان باید دانش و فنون جدید را جهت افزایش راندمان تولید، کیفیت، کمیت و کاهش قیمت تمام شده و رقابتی شدن کالاها و خدمات تولیدی کشور و ایجاد اشتغال به بنگاه های تولیدی کشور سرازیر کنند.

دهقانی ضمن تشکر از تلاش ها و سیاست های متعادلانه رئیس جمهور و دولت انقلابی، اظهار داشت: از تیم مذاکره کننده و دولت درخواست دارم نسبت به حذف نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به سپاه از لیست تروریستی ادعایی دشمنان و لغو تمام تحریم های مربوطه را در توافقات لحاظ کنند چرا که هر توافقی بدون این مهم، توافقی موقت و نیرنگ است.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سیاست بی اثر کردن تحریم ها باید با شدت و در هر شرایطی دنبال شود، ابراز داشت: از دولت و سیاستگذاران کشور می خواهم در مبادلات تجاری از ارزهای ملی کشورها استفاده کرده و سیاست حذف دلار آمریکا در مراودات پولی، مالی و اقتصادی را دنبال کرده و به چپاول منابع کشورها از سوی آمریکا پایان دهند.

وی اضافه کرد: به کشورهای منطقه و همسایه توصیه می کنم از جنگ ها و حوادث اخیر منطقه و جهان به ویژه یمن و اوکراین درس عبرت گرفته و خانه هایشان را محل توطئه دشمنان از جمله رژیم غاصب صهیونیستی علیه همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران نکرده که در غیر این صورت به شدت پشیمان می شوند.

دهقانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی فرهنگیان را هرچه سریع تر و با متغیرهای واقعی اجرا کرده و از دولت و مسئولان مربوطه نیز می خواهم همسان سازی حقوق بازنشستگان به ویژه فرهنگیان را با لحاظ رتبه بندی اعمال کنند و رئیس جمهور نیز نسبت به تبدیل وضعیت کارگران و کارمندان در بخش های دولتی و عمومی و نیمه دولتی مد نظر داشته و دست واسطه ها و دلالان را قطع و عدالت در حقوق و دستمزد را درباره این اقشار اجرا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر صمت اظهار داشت: به تمرکزگرایی و انحصار در صنایع به ویژه خودروسازی، مس، فولاد و سایر صنایع پایان داده و فضا را برای رقابت سازنده فراهم کند همچنین ماده 47 قانون برنامه و اولویت به کارگیری بومیان هر منطقه در واحدهای تجاری و صنعتی را اجرا کرده و با خاطیان برخورد کند.

وی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی می خواهم قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در مورد مدیران رعایت کرده و از اقدامات انقلابی و جهادی حضرت حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضائیه در اجرای قوانین و برخورد با متخلفان، تشکر و حمایت می کنم و از وی درخواست دارم دستور دهد به شکایت جهاد کشاورزی و کشاورزان شهرستان ورزقان مبنی بر نابودی بیش از دو هزار هکتار از اراضی آبی درجه یک شهرستان با زیر پا گذاشتن قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات کشور توسط اداره کل راه و شهرسازی خلاف قوانین وزارت متبوع، رسیدگی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از دولت می خواهم در حفظ حقوق زنان کشور کوشا و از حقوق قانونی آنها حمایت کرده و شرایط حضور بانوان در ورزشگاه های کشور را در چارچوب قانون فراهم آورده و با خاطیان مسائل مشهد برخورد جدی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-05 12:17

افزودن دیدگاه جدید