کد مطلب: 

267589

ببینید| توجه ویژه مجلس یازدهم به تولید دانش‌بنیان در بودجه ۱۴۰۱

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس با در نظر گرفتن بودجه 11 هزار میلیارد تومانی، امکان محقق‌شدن هدف گذاری و مطالبات رهبر معظم انقلاب در توسعه تولید دانش‌بنیان توسط دولت محترم، به عنوان متولی اصلی امر را فراهم کرده است.
دکتر محمدباقر قالیباف

به گزارش سیتنا، دکتر محمدباقر قالیباف امروز دوشنبه 15 فروردین 1400 و در نطق پیش از دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه ویژه مجلس یازدهم به تولید دانش‌بنیان به گونه‌ای بوده است که اعتبارات لازم برای جهش اقتصاد کشور در این حوزه نیز در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مجلس با در نظر گرفتن بودجه 11 هزار میلیارد تومانی، امکان محقق‌شدن هدف گذاری و مطالبات رهبر معظم انقلاب در توسعه تولید دانش‌بنیان توسط دولت محترم، به عنوان متولی اصلی امر را فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در سال 1401 بتوانیم با سپردن فرمان اقتصاد کشور به جوانان پرانگیزه، با استعداد و نخبه ایران عزیز و با فراهم کردن زمینه فعالیت ثروت‌آفرین این جوانان در کشور، به انحصارهای دولتی و بروکراسی کهنه و بی‌رمق اداری در کشور پایان دهیم و فصلی جدید در توسعه و آبادانی ایران آغاز کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در قانون «جهش تولید دانش بنیان»، کمک به استارتاپ‌ها و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و همچنین فراهم کردن زمینه فعالیت نخبگان در کشور به تصویب رسیده است.

وی، گفت: در این قانون، حمایت‌هایی نظیر تسریع در پرداخت تعهدات مالی معوق دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی و توسعه فعالیت بانک ها در این حوزه، واگذاری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به شرکتهای دانش‌بنیان و تخصیص فضای مازاد دستگاه‌های اجرایی به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، خرید خارج از فرآیند قانون مناقصات محصولات دانش‌بنیان در مواردی که برای اولین بار در کشور ساخته شده اند، و همچنین مشوقهای مالیاتی لازم پیش بینی شده است و رسیدگی به اختلافات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان در شعب تخصصی دادگاه‌ها با راهبری قوه قضاییه نیز به تصویب رسیده است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-04-04 10:47

افزودن دیدگاه جدید