کد مطلب: 

267563

فروش چشمگیر تسلا با وجود چالش‌های ناشی از کرونا

شرکت تسلا در تازه ترین گزارش خود از فروش 310 هزار و 48 خودرو الکترونیک در فصل نخست سال 2022 میلادی با وجود محدودیت‌های ناشی از همه گیری کرونا در چین خبر داده است.
ایلان ماسک

به گزارش سیتنا، براساس گزارشی که تسلا از فروش محصولاتش منتشر کرده، این شرکت در سه ماه نخست سال 2022 میلادی، 310 هزار و 48 خودرو الکترونیک فروخته است.

این میزان، رقم قابل توجهی در میزان فروش خودروهای الکترونیکی تسلا با توجه به محدودیت های خرید انواع قطعات به دلیل همه گیری کووید19 است.

3/Y پرطرفدارترین مدل از خودروهای تسلا در سه ماه گذشته از سال جاری میلادی است. در این مدت، 14 هزار و 724 خودروی مدل S/X هم فروخته شده است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت:« این فصل، باتوجه به چالش های زنجیره تامین به دلیل همه گیری کرونا در چین، به طور قابل پیش بینی دشوار بود».

این میزان فروش خودروهای تسلا برخلاف پیش بینی رسانه هایی مثل وال استریت ژورنال و رویترز از میزان فروش محصولات این شرکت است. این رسانه ها میزان فروش محصولات تسلا را کمتر پیش بینی کرده بودند.

با وجود این موفقیت اما باید گفت فروش تسلا در فصل نخست سال جاری میلادی، نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

در این بین نمی توان چالش های ناشی از محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا در چین را نادیده گرفت که باعث شد بسیاری از کسب وکارها از جمله تولیدکنندگان قطعات در زنجیره تامین در صنایع خودروسازی جهان در شهرهای مختلف این کشور از جمله این کسب وکارها، کارخانه گیگ تسلا در شانگهای چین بوده است.

علاوه بر این، حمله روسیه به اوکراین هم بر کسب وکار شرکت ها از جمله خودروسازی ها و استارتاپ های صنایع خلاق اثر گذاشته است که از جمله آثار آن، افزایش قیمت نیکل است. با این حال، کارشناسان به اینسایدر گفته اند سرمایه گذاری تسلا بر استخراج نیکل، کمک بزرگی به این شرکت برای غلبه بر چالش های ناشی از رشد قیمت هاست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-03 15:55

افزودن دیدگاه جدید