کد مطلب: 

267495

وزیر علوم: سرمایه‌گذاری در علم و فناوری مشکل اشتغال کشور را حل می‌کند

وزیر علوم، گفت: مهمترین مشکل کشور در حال حاضر بیکاری است و مهمترین راهکار از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است. لذا انتظار می‌رود همه‌ی کشور بسیج شوند و با حمایت‌ها و اختصاص امکانات به علم و فناوری مشکل اشتغال کشور را حل نماییم.
وزیر علوم

به گزارش سیتنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین روزهای سال جاری که با عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، از پارک علم و فناوری پردیس بازدید کردند.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل و معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری این وزارت در نشستی که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با ظرفیت‌ها، تاریخچه و تجارب پارک علم و فناوری پردیس در زمینه استقرار شرکت‌های دانش بنیان و دیگر فعالیت‌های این پارک علمی آشنا شدند.

وزیر علوم در این نشست اظهار داشت: عمده‌ترین کاری که ما تلاش می‌کنیم در سال جدید انجام دهیم این است که شرایطی را ایجاد کنیم که افراد صاحب ایده، فرصتی برایشان ایجاد شود که بتوانند ایده خود را در میدان عمل آزمایش کنند و شرایط تبدیل شدن ایده به محصول قابل عرضه در بازارهای داخلی و خارجی برای آنان فراهم شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، موسسات شتاب‌دهنده را مستقر کنیم و تسهیلات به آنها دهیم تا بتوانند افراد صاحب ایده را جذب و شرایطی ایجاد کنند که ایده‌های آنها در مسیر تبدیل شدن به تولید قرار گیرد و در نهایت به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند.

عمده‌ترین کاری که ما تلاش می‌کنیم در سال جدید انجام دهیم این است که شرایطی را ایجاد کنیم که افراد صاحب ایده، فرصتی برایشان ایجاد شود که بتوانند ایده خود را در میدان عمل آزمایش کنند و شرایط تبدیل شدن ایده به محصول قابل عرضه در بازارهای داخلی و خارجی برای آنان فراهم شود.

دکتر زلفی‌گل با قدردانی از مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: مهمترین مشکل کشور در حال حاضر بیکاری است و مهمترین راهکار از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است. لذا انتظار می‌رود همه‌ی کشور بسیج شوند و با حمایت‌ها و اختصاص امکانات به علم و فناوری مشکل اشتغال کشور را حل نماییم.

وزیر علوم در این نشست بر ضرورت انتقال تجارب مفید پارک علم و فناوری پردیس از بدو تاسیس تاکنون به مدیران پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم و تشکیل نشست‌های مشترک برای هم‌افزایی ظرفیت و توانایی‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این بازدید گفت: امسال سال خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. از آن فرصت‌های استثنایی است که در اختیار این حوزه قرار گرفته است.

ستاری افزود: تفاهمی که در دولت داریم و امروز هم در جلسه هیئت دولت تاکید شد این است که معاونت علمی با وزارتخانه‌های اصلی اقتصادی کشور، برنامه های اینها را {در حوزه دانش بنیان} تا پایان فروردین ماه نهایی می کند و در دولت به تصویب می رساند. وزاری بزرگ اقتصادی و تمام بازیگران اصلی اقتصادی کشور باید به این حوزه بیایند و در کنار ما از این فرصت طلایی استفاده کنند.

در این بازدید وزیر علوم و هیئت همراه وی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تعدادی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری پردیس بازدید و با فناوران گفتگو کردند.

دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری، دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی و دکتر امید رضایی فر مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، دکتر زلفی گل را در این بازدید همراهی می کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-03-31 10:48

افزودن دیدگاه جدید