کد مطلب: 

267359

یک زن ایرانی تبار توسط ناسا به فضا فرستاده می‌شود

ناسا از فرستادن یک زن ایرانی تبار برای یک پروژه مشترک با آژانس فضایی اروپا خبر داد، این فضانورد ایرانی-آمریکایی در این پروژه به عنوان فرمانده فضاپیمایی که با موشک فالکون اسپیس ایکس به فضا می‌رود حضور خواهد داشت.
 یاسمین مقبلی

به گزارش سیتنا، ناسا اعلام کرد یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی-آمریکایی را برای یک پروژه مشترک با آژانس فضایی اروپا به فضا می‌فرستد.

این زن ایرانی تبار که ۳۸ سال دارد در این پروژه قرار است به عنوان فرمانده فضاپیمایی که با موشک فالکون اسپیس ایکس به فضا می‌رود حضور داشته باشد.

بر اساس اعلام ناسا انتظار می‌رود این ماموریت پیش از سال ۲۰۲۳ انجام شود و پرتاب نیز از مرکز فضایی ناسا در فلوریدا انجام خواهد شد. این نخستین پرواز فضایی برای یاسمین مقبلی خواهد که در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از فضانوردان ناسا انتخاب شده است.

مقبلی لیسانس و همچنین فوق لیسانس مهندسی هوافضا را از موسسه فناوری ماساچوست MIT دریافت کرده است. او همچنین در دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی در مونتری کالیفرنیا تحصیل کرده است.

در صورتی که این ماموریت با موفقیت به انجام برسد مقبلی نخستین فرد ایرانی تباری است که به صورت حرفه‌ای به فضا سفر کرده است. پیش‌تر انوشه انصاری با هزینه شخصی خود به صورت توریستی سفری به فضا انجام داده بود.

مقبلی که در آلمان غربی متولد شده در دوران کودکی همراه با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. خانواده وی سال ۵۷ از ایران خارج و به آلمان غربی رفته بودند.

وی که عضوی از نیروی دریایی آمریکا بوده و با هلی‌کوپتر پرواز می‌کرده در زمان حضور نیروهای ایالات متحده در افغانستان در عملیات‌های رزمی متعددی حضور داشته است.

یک زن ایرانی تبار توسط ناسا به فضا فرستاده می‌شود

مقبلی برای مراسم عید نوروز سفره هفت سین می‌چیند و تصاویری از آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. وی پیشتر در گفتگوهایی از برخوردهای نژادپرستانه با برخی ایرانیان در آمریکا انتقاد کرده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-27 09:46

افزودن دیدگاه جدید