کد مطلب: 

267130

تقدیر از گفت‌وگوی امیدوارکننده وزیر ارتباطات با تولیدکنندگان داخلی حوزه‌ FTTx

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، اظهار داشت: گفت‌وگوی مستقیم و دوساعته‌ وزیر ارتباطات با تمامی تولیدکنندگان داخلی حاضر در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با محوریت FTTx بسیار امیدوار کننده بود.
تقدیر از گفت‌وگوی امیدوارکننده وزیر ارتباطات با تولیدکنندگان داخلی حوزه‌ی FTTx

مهندس «فرامرز رستگار» دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی از برگزاری کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با محوریت FTTx ، گفت: در این کنفرانس ظرفیت همه دست به دست هم دادند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت برنامه ریزی و راهبردی وزارت ارتباطات به عنوان مجری شبکه ملی اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که هم رسالت هماهنگی با اپراتورها را دارد و هم مسئول نظارت بر پیاده سازی پروژه FTTx است، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان میزبان این کنفرانس، اپراتورها که مجری بیشترین حجم از این پروژه هستند، تشکل ها و شرکت های تولیدی که این پروژه را از منظرهای مختلف پشتیبانی کردند و در همین راستا در این فضا می توان انتظار یک برنامه ریزی و تعامل درست را داشت که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی، ادامه داد: حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کنفرانس که حدود دو ساعت زمان گذاشتند و اعلام کردند که برای من مهم ترین بخش، بازدید از توانمندی های تولیدی در این حوزه است، بسیار امیدوار کننده بود. دکتر زارع پور طی گفت‌وگو با تک تک تولیدکنندگان حاضر در این کنفرانس، با ظرفیت های تولیدی کشور آشنا شدند و از طرف دیگر تولیدکننندگان نیز متوجه دقت وزیر محترم ارتباطات به ظرفیت های تولید شدند.

رستگار افزود: در نمایشگاه جانبی کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات 40 شرکت حضور و غرفه داشتند که البته تعداد شرکت هایی که در این حوزه فعالیت تولیدی دارند بیشتر از این تعداد است، اما به لحاظ محدودیت مکانی و رعایت پروتکل های بهداشتی امکان حضور تمامی شرکت‌های تولیدی وجود نداشت و در همین حال اگر به عنوان مثال در مورد یک محصول، چندین شرکت تولیدی وجود داشت، تنها تعدادی از آنها را در نظر گرفتیم.

دبیر هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات گفت: در این نمایشگاه تجهیزاتی که در شبکه‌های فیبر تا ساختمان که همان دسترسی پرسرعت ثابت است نقش دارند، حضور داشتند، ما اقلام را مشخص کردیم که چه نیازمندی هایی دارد، دو دسته تجهیزات نیاز داریم، یکی تجهیزاتی مثل لوله ها، کابل های نوری و ... و دیگری تجهیزاتی مانند مودم نوری، سرور و سوییچ‌های شبکه است و در یک ارائه اولیه این تجهیزات مورد نیاز را در کنفرانس اخیر ظرفیت شبکه ملی اطلاعات مطرح کردیم.

وی اشاره کرد: در صبح کنفرانس نشست تخصصی شبکه ملی اطلاعات را با محوریت FTTx داشتیم، رییس نشست جناب دکتر عباسی شاهکوه رییس رگولاتوری بودند، زیرا هم رسالت نظارت بر این پروژه و اپراتورها دارند و هم به عنوان نماینده دولت، نقشه راه و برنامه توسعه را تشریح کردند.

رستگار تاکید کرد: اعضای پنل نیز سه اپراتور اصلی شامل شرکت مخابرات ایران، ایرانسل و شاتل بودند که به نمایندگی از سایر اپراتورها حضور داشتند و برنامه توسعه خود را تا سال 1404 تشریح کردند. در همین جهت این سه اپراتور باید بیشترین حجم از کار FTTx را پیاده کنند، البته اپراتورها و FTTxهای دیگر هم هستند اما سهم اینها بیشتر از مابقی است.

تقدیر از گفت‌وگوی امیدوارکننده وزیر ارتباطات با تولیدکنندگان داخلی حوزه‌ی FTTx

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات اظهار کرد: ما در این فناوری نیازمند به آموزش های متنوع مهارتی در لایه های مختلف هستیم که نماینده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست برای پشتیبانی و ارائه آموزش های مهارتی به شرکت هایی که خواهان فعالیت در این حوزه هستند، اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: آمادگی دوم پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایشگاه های تایید فنی بود؛ به این معنا که هر شرکتی که هر محصولی را تولید می کند پژوهشگاه آمادگی تست و بررسی فنی آن را به طور کامل دارد. آمادگی سوم پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام مشاوره بود یعنی در هر حوزه‌ای که  شرکت های تحقیق و توسعه نیاز به مشاوره دارند، پژوهشگاه در کنار آنها است.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات تاکید کرد: بخش سوم حاضر در پنل کنفرانس تشکل های حوزه ICT بودند که در ذیل آنها شرکت های خصوصی، تولیدی و اجرایی قرار داشتند. ما برای اینکه مجموعه تشکل ها را در ظرفیت محدود پنل داشته باشیم از فدراسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران که خود مرکب از 11 تشکل حوزه ICT است، نماینده دعوت کردیم، همچنین از سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور که مجموعه بزرگی در حوزه ICT  است نیز نماینده داشتیم.

رستگار بیان کرد: در پایان مراسم رییس رگولاتوری گزارش پنل را ارائه کرد و بنده نیز به عنوان نماینده سندیکای صنعت مخابرات ظرفیت تولید را کاملا تشریح  کردم.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-03-16 12:20

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
پس کو تولیدات یوتل مگر مدعی تولید انواع مدم نبود پس چرا همان داستان تکراری برای چندمین بار بازنمائی شد این نمایش ها نه اولین بار است و نه آخرین بار که بصورت مکرر هر بار برای محصولی جدید مدعی تولید میشوند سهمیه ارزی و انجصار و چاپیدن خزانه دولت و سپس سکوت و فراموشی یک رو مدم یک روز گوشب یبتذ و .......خلاصه کلاه برداری مکذذ
ارسال شده توسط Anonymous در 03 فروردين 01 - 17:37

افزودن دیدگاه جدید