کد مطلب: 

267059

زارع‌پور: هیچ اپراتوری حق افزایش تعرفه اینترنت را ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ اپراتوری به بهانه افزایش دو درصدی حق السهم دولت، حق افزایش تعرفه اینترنت را ندارد و سازمان تنظیم مقررات تعرفه‌ها را اعلام می‌کند و متناسب با اعلام این سازمان حق تغییر نرخ‌ها وجود خواهد داشت.
زارع‌پور: هیچ اپراتوری حق افزایش تعرفه اینترنت را ندارد

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توانمندی داخل برای توسعه شبکه فیبر نوری گفت: هیچ اپراتوری به بهانه افزایش دو درصدی حق السهم دولت، حق افزایش تعرفه اینترنت را ندارد.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات تعرفه‌ها را اعلام می‌کند و متناسب با اعلام این سازمان حق تغییر نرخ‌ها وجود خواهد داشت.

زارع پور گفت: دو درصد افزایش حق السهم دولت عددی نیست که اپراتوری بخواهد به خاطر آن قیمت‌ها را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حق السهم دولت در بودجه ۱۰ درصد افزایش یافت که البته مشمول خیلی از اپراتورها نشد، ادامه داد: هم اکنون این افزایش دو درصد نباید بهانه‌ای باشد برای اینکه افزایش نرخی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق بیفتد.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: طبق روالی که وجود دارد، تعرفه‌ها اصلاح خواهد شد اما ربطی به این افزایش ندارد ما در حال پیگیری از شورای نگهبان هستیم که این دو درصد که در بودجه سال ۱۴۰۱ از حق السهم دولت از محل درآمد اپراتورها افزایش می‌یابد، کسر شود.

حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات فیبر نوری

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری و تقویت توان تولید داخل برای این تجهیزات این پروژه گفت: ما در دولت سیزدهم به دنبال راه اندازی شبکه پرسرعت و باکیفیت هستیم و تنها راه توسعه را شبکه فیبر نوری منازل می‌دانیم. بر این اساس تولید تجهیزات بومی از جمله الزامات این پروژه است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

وی گفت: بازارسازی مهمترین نوع حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات است و راه اندازی پورت فیبر نوری باعث می‌شود چرخ صنعت تولید در حوزه ارتباطات به حرکت درآید. وقتی تقاضا ایجاد شود تولید نیز رونق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت برای حوزه توسعه فیبرنوری بسته حمایتی پیش بینی کرده، گفت: در جلسه دیروز هیأت دولت اولین قدم برداشته شد و ما مصوب کردیم دولت از سه درصد حق السهمی که از اپراتورهای ثابت می‌گیرد، بگذرد تا این رقم صرف توسعه شود البته این مصوبه منوط بر این است که اپراتورها پورت فیبر نوری راه اندازی کنند. این اولین قدم است و ما بسته حمایتی دیگری هم داریم که امیدواریم در جلسه چهارشنبه هیأت دولت به تصویب برسد تا بتوانیم به سرعت توسعه این پروژه را پیش ببریم.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های تولیدکننده در نمایشگاه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات گفت: این نمایشگاه نویدبخش آمادگی تولیدکنندگان برای حضور در پروژه توسعه فیبر نوری است.

به گفته زارع پور زمانی که چرخ این نهضت به حرکت دربیاید همه کسانی که امروز در این نمایشگاه حضور دارند و نیز سایر کسانی که در این بخش کار می‌کنند حتماً حمایت خواهند شد تا شبکه فیبر نوری با سرعت بیشتری به مقصد برسد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه اجرای این پروژه در رگولاتوری تشکیل شده است، گفت: هر مشکلی از این بابت وجود داشته باشد احصا خواهد شد و اگر نیاز به مصوبه دولت داشته باشیم آن را پیگیری می‌کنیم.

هر خط فیبر نوری حدود سه میلیون تومان هزینه تمام شده دارد

وزیر ارتباطات در مورد کاربردی شدن فیبر نوری منازل برای مردم گفت: موضوع هزینه‌های این سرویس در دست بررسی است، یک بخش از این بسته حمایتی ناظر به این است که اگر اپراتورها پورت روشن به ما تحویل دهند به آنها یارانه تعلق بگیرد. مصوبه دیروزدولت نیز در همین راستا بوده است. به این معنی که به ازای هر پورت فیبر نوری حق السهم دولت بابت آن پورت از اپراتور گرفته نشود.

زارع پور ادامه داد: برای تسهیلات سمت کاربر نیز آمادگی داریم تسهیلاتی قائل شویم تا مردم برای کابل کشی داخل ساختمان و مودم هزینه را در قالب اقساط پرداخت کنند.

وی گفت: پیش بینی مان این است که هزینه تمام شده فیبرکشی و قیمت مودم در مجموع حدود سه میلیون تومان باشد که کاربران می‌توانند آن را به صورت اقساطی از طریق اپراتور و یا به صورت یارانه از وزارت ارتباطات تهیه کنند.

وزیر ارتباطات گفت: سایت IRANFTTX وضعیت پیشرفت پروژه را نشان می‌دهد. ظرف سه ماه آینده این امکان برای هموطنان فراهم خواهد شد که از آنچه وضعیت پیشرفت کار است مطلع شوند و بدانند در محل آنها چه زمانی امکان استفاده از پروژه برای شأن فراهم می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-14 14:01

افزودن دیدگاه جدید