کد مطلب: 

266994

وزیر علوم: صندوق‌های پژوهش و فناوری از مهمترین ابزارهای جهاد کارآفرینی هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین سرمایه‌گذاری برای آیندگان کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و نوآوری است، چرا که این حوزه‌ها از ارزش افزوده بالایی برخوردارند.
دکتر محمدعلی زلفی‌گل

به گزارش سیتنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در نشست هم‌اندیشی اعضای کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با مدیران صندوق‌ها، گفت: ما امروز در کشور نیاز به جهاد کارآفرینی داریم که یکی از مهمترین ابزارهای آن، صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند چرا که این صندوق‌ها از ایده‌های جوانان حمایت و باعث ایجاد شغل می‌شوند. زمانی که برای جوانان کشور شغلی ایجاد شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی و روانی کشور کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: دولت و حاکمیت باید پروژه اشتغال را پروژه اول کشور قرار دهند و همه امکانات کشور را بر ایجاد شغل، بسیج کنند.

زلفی‌‌گل با اشاره به ضرورت مدیریت صادرات و واردات در کشور اظهار کرد: مدیریت صادرات و واردات از راهکارهای توسعه شغل در کشور است، از این‌رو باید واردات محصولی که در کشور تولید می‌شود، کنترل و مدیریت شود تا از ورشکستگی تولید داخل جلوگیری صورت گیرد.

وزیر علوم در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این دوران، هر ایرانی بر اساس توانمندی‌های خود از کشور دفاع کرد. در حال حاضر نیز باید از پتانسیل‌های مردم و بسیج ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم، لذا پیشنهاد می‌کنم این شرکت‌ها را وارد بورس کنیم تا با منابع مالی مردم از آنها حمایت شود.

وی با اشاره به موضوع سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پژوهش و فناوری، تصریح کرد: هر ریالی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال برای جوانان است.

زلفی‌گل تصریح کرد: در وزارت علوم نیز لازم است که در زمان تدوین بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها، آنها موظف شوند که یک تا سه درصد از اعتبارات خود را در صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر علوم در پایان با انتقاد از خام‌فروشی در کشور، گفت: ما از رتبه 13 جهانی در حوزه شیمی برخورداریم و دانشمندان طراز اولی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، لذا باید با استفاده از ظرفیت جوانان و دانشمندان خود به خام‌فروشی در کشور پایان دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-03-12 15:57

افزودن دیدگاه جدید