کد مطلب: 

266803

با تحریم ویزا و مستر کارت‌، روسیه سراغ کارت اعتباری چینی می‌رود

در پی تعلیق فعالیت‌های «ویزا» و «مسترکارت» در روسیه به دلیل حمله نظامی مسکو به اوکراین، بانک‌های روسی اعلام کردند که با استفاده از سیستم «یونیون‌پی» چین، مبادلات خود را انجام خواهند داد.
با تحریم ویزا و مستر کارت‌، روسیه سراغ کارت اعتباری چینی می‌رود

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت‌های نقل‌و‌انتفال مالی جهانی اعلام کردند که کارت‌های بانکی «ویزا» و «مسترکارت» روسیه دیگر در خارج از آن کشور معتبر نیستند و کارت‌های صادر شده در خارج نیز در روسیه کار نمی‌کنند. پس از آن، بانک‌های بزرگ روسی، از جمله «اسبر بانک» و «آلفا بانک» خبر دادند که در حال کار روی عرضه کارت‌های یونیون‌پی هستند.

خبرگزاری‌های روسیه همچنین گزارش دادند که موسسه‌های مالی دیگر نیز در آن کشور برای انتشار کارت‌های یونیون‌پی اعلام آمادگی کرده‌اند.

یونیون‌پی شبکه‌ای چینی است که سابقه فعالیت طولانی ندارد، اما در مدت کوتاهی توانسته است سهم خوبی از بازار آسیا به دست آورد و در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا استفاده می‌شود. این شبکه که در اصل همان شبکه ملی چین است، طی سال‌های اخیر توانسته است در سایر کشورهای آسیایی همچون تایوان، مالزی، اندونزی، و تایلند جایگاه خوبی کسب کند و سهم عمده‌ای از مبادلات تجاری را به خود اختصاص دهد. کارت یونیون‌پی کلاسیک، کارت اولیه آن شبکه است که از قابلیت برداشت از خودپرداز و خرید از فروشگاه‌ها نیز برخوردار است.

در پی تحریم‌های اخیر از سوی شرکت‌های ویزا و مستر کارت، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که کارت‌هایی که قبلاً از سوی بانک‌های ملی صادر شده‌اند، تا زمان انقضا در داخل روسیه به کار خود ادامه می‌دهند، زیرا تمام پرداخت‌ها در روسیه از طریق یک سیستم ملی انجام می‌شود. با این حال، هشدار داد که روس‌هایی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، باید کارت‌های پرداخت دیگری نیز همراه داشته باشند.

روی آوردن بانک‌های روسی به استفاده از کارت اعتباری چین، پس از آن رخ می‌دهد که در روزهای اخیر چین اعلام کرده است به ایالات متحده و دولت‌های اروپایی در اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه نخواهد پیوست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-03-06 23:29

افزودن دیدگاه جدید