کد مطلب: 

266747

بانک ملی ایران درباره کلاهبرداری‌های پیامکی و اینترنتی هشدار داد

بانک ملی ایران به مشتریان خود اعلام کرد که تماس‌های تلفنی نامعتبر یا پیام‌های ارسالی مشکوک در فضای مجازی با عناوینی چون پرداخت هدیه، برنده شدن جایزه، تماس از طرف برنامه‌های صداوسیما و اعلام برنده شدن افراد و... می‌تواند دام کلاهبرداران برای برداشت‌های مکرر از حساب بانکی آنها باشد.
بانک ملی ایران

به گزارش سیتنا، اخیرا تماس هایی تلفنی از سوی کلاهبرداران با مشتریان بانک ملی ایران مبنی بر برنده شدن آنها در سفر عتبات عالیات، همراه اول و ... صورت گرفته که کلاهبرداران پس از تماس تلفنی، ابتدا یک مصاحبه ساختگی با یکی از مسئولان صدا و سیما، وزارت ارتباطات و... ترتیب داده و سپس عنوان می کنند واریز جایزه باید در دو مرحله باشد.

بدین ترتیب اطلاعاتی نظیر کد ملی، تاریخ تولد و... را دریافت و در نهایت با ثبت نام در سامانه ها و اپلیکیشن های بانک نظیر بام و بله، نسبت به انتقال وجه از حساب افراد اقدام می کنند.

مشتریان ارجمند باید توجه داشته باشند تماس های تلفنی نامعتبر یا پیام های ارسالی مشکوک در فضای مجازی با عناوینی چون پرداخت هدیه، برنده شدن جایزه، تماس از طرف برنامه های صداوسیما و اعلام برنده شدن افراد و... می تواند دام کلاهبرداران برای برداشت های مکرر از حساب بانکی آنها باشد.

از سویی، مشتریان گرانقدر توجه داشته باشند روی هر کارت بانکی علاوه بر شماره کارت، اطلاعات دیگری مانند نام و نام خانوادگی، شماره شبا، شماره حساب، تاریخ انقضا، cvv2 ، شماره مشتری و... وجود دارد که در اختیار دیگران قرار دادن برخی از این اطلاعات همانند cvv2 می تواند دردسرساز باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-05 13:57

افزودن دیدگاه جدید