کد مطلب: 

266558

سامانه ثبت گزارش مردمی از فساد توسط وزارت کار رونمایی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای چهار «رفع فقر مطلق»، «ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی»، «سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی» و «طرح زیست بوم اشتغال» خبر داد و گفت: سامانه سوت زنی برای گزارش دهی مردم از وضعیت فساد در زیر مجموعه‌های این وزارتخانه رونمایی می‌شود.
سامانه ثبت گزارش مردمی از فساد توسط وزارت کار رونمایی می‌شود

به گزارش سیتنا، حجت الله عبدالملکی در آیین رونمایی از نمایشگاه دستاوردهای وزارت کار در دولت سیزدهم اظهار داشت: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه سوت زنی ذیل این وزارتخانه نسبت به گزارش وضعیت مفاسد اقدام کنند تا بعد از رسیدگی مسئولان مربوطه اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ١۵٠ هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه در سراسر کشور فعال هستند، گفت: بیش از ١٠ هزار مدیر در سطوح مختلف داریم که همه این افراد اعضای شورای سیاستگذاری هستند و حضور آنها در این نمایشگاه با دعوت عمومی نبوده، بلکه با استقبال خودشان بوده است.

وزیر تعاون با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم، گفت: اسم وزارتخانه کار را با عنوان وزارت مردم قرار داده‌ایم، چراکه ۶٠ میلیون نفر از مردم مستقیم در ارتباط با این وزارتخانه هستند.

وی گفت: از روز سوم شهریور ماه و بعد از رای اعتماد در مجلس، به سمت وزارتخانه کارمان را آغاز و اکنون ١٨۵ روز خدمت کرده‌ایم. همه بخش‌ها و معاونت‌ها اقدامات جدی را انجام داده‌اند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ اقدام اساسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است، گفت: در این نمایشگاه جزییات این اقدامات را به اطلاع مردم و مسئولان می‌رسانیم که  امید آفرین است.

وی طرح زیست بوم ملی اشتغال را یکی از طرح‌های مهم عنوان کرد و گفت: زیست بوم برای توسعه و ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ٨۵٠ هزار نفر طراحی شده و در مرحله اجراست.

وزیر تعاون بیان داشت: برای تحقق این اشتغال، زیست بوم اطلس اشتغال با ١٩۵ الگو طراحی شده است؛ همچنین ۴۰۰ هزار کارآفرین برتر شناسایی و شناسنامه دار می‌شوند که بار اشتغال به دوش این افراد خواهد بود.

به گفته وی، در این وزارتخانه چهار کلان طرح را با عنوان «رفع فقر مطلق»، «ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی»، «سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی» و «طرح زیست بوم اشتغال» تعریف کرده‌ایم که در حال اجرا است.

عبدالملکی با اشاره به برنامه‌های وزارت کار در حوزه تامین اجتماعی گفت: خدماتی از جمله برقراری بیمه ناباروری (پوشش هزینه های مربوط به درمان ناباروری)، اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی برای زنان خانه‌دار، پرداخت حقوق ماهانه مرخصی زایمان ارائه شده است.

وزیر کار با اشاره به صدور سه روزه مجوزهای آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای گفت: پیش از این دولت مجوزها ۶ ماه زمان می‌برد و بعضی از مجوزها ٢ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-02-26 22:27

دیدگاه‌ها

تصویر همه
کار-مسکن
ارسال شده توسط همه در 11 خرداد 01 - 19:19

افزودن دیدگاه جدید