کد مطلب: 

266542

ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های زیرساختی حوزه ارتباطات در تفرش

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات روستایی گفت: توسعه زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی در مناطق روستایی به جهت ایجاد عدالت ارتباطی و دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت، در دستور کار است و با توجه به پایین بودن سطح دسترسی مناطق روستایی شهرستان تفرش، تسریع در اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه ارتباطات در سطح روستاهای این شهرستان ضروری است.
 ایرج روحی

به گزارش سیتنا به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری(USO) در بازدید از شهرستان تفرش اظهار کرد: با توجه به پایین‌تر بودن سطح دسترسی روستاهای شهرستان تفرش به شبکه ملی اطلاعات از میانگین استانی، رسیدگی به مشکلات ارتباطی مناطق روستایی شهرستان تفرش به صورت ویژه مد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی در مناطق روستایی به جهت ایجاد عدالت ارتباطی و دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت، در دستور کار است.

در ادامه لادن مهدوی مدیرکل ارتباطات این استان بیان کرد: بدلیل بافت جغرافیایی منطقه و عدم وجود بستر انتقال مناسب جهت ارتقا سایت‌های تلفن همراه به نسل سوم و چهارم، توسعه ارتباطات در سطح شهرستان تفرش با مشکل جدی مواجه بوده است.

وی با توجه به بازدید از دهستان خرازان شهرستان تفرش تصریح کرد: با نصب رادیوهای پرظرفیت و تامین پهنای باند در روستای خانک، می‌توان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را در سطح این روستا و عمده روستاهای دیگر این بخش فراهم کرد.

مهدوی ادامه داد: اجرای شبکه فیبرنوری در سطح دهستان رودبار شهرستان تفرش نیز به زودی از سوی مجری طرح توسعه خدمات اجباری روستایی ابلاغ و آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه، مشکل بستر انتقال در این منطقه نیز رفع می‌شود.

براساس این گزارش، در این بازدید مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری(USO)، فرماندار شهرستان تفرش، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و کارشناسان فنی مخابرات منطقه مرکزی حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-02-26 10:05

افزودن دیدگاه جدید