کد مطلب: 

266496

زارع‌پور: ۴۰ درصد به ترانزیت دیتا از خاک کشور افزوده شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در طول چهارماه گذشته، بیش از ۴۰ درصد به ظرفیت عملیاتی ترانزیت دیتای کشور افزوده شده است. هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان سال 1403 ترانزیت دیتا به حداقل چهار ترابیت بر ثانیه برسد و امروز قریب به 50 درصد این هدف‌گذاری محقق شده است.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح پروژهای راهبردی شرکت ارتباطات زیر ساخت شامل افتتاح شبکه سراسری سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما به تمام نقاط کشور، رونمایی از نقشه راه افزایش ظرفیت بین‌الملل در مسیر تبدیل‌ شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا در منطقه و تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقا پایداری شبکه انتقال کشور به ظرفیت ۲۰ ترابیت با استفاده از توان داخلی که با حضور، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، و روز مهندس گفت: در این پروژه در طول قریب به یک دهه،  با تلاش صدها و بلکه هزاران مهندس بر پهنه جعرافیایی ایران عزیزمان، یک شاهکار مهندسی رغم خورد.

وی افزود: امروز که روز نمادین افتتاح شبکه سراسری سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما است نقطه عطفی در تاریخ صداوسیما است و از امروز امکان خدمت رسانی سازمان صدا و سیما از طریق یک شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری در سراسر کشور فراهم شده است و وابستگی پخش شبکه های رادیویی و تلویزیونی  به فرستنده‌های ماهواره‌ای خارجی قطع شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این پروژه بزرگ، در طول قریب به یک دهه سه وزیر ارتباطات و سه رئیس سازمان صدا و سیما در عالی ترین سطح و در سطوح پایین تر صدها نفر درگیر بودند تا بتوانند این شاهکار مهندسی را به سرانجام برسانند.

زارع پور با بیان اینکه این پروژه نشان داد که می‌شود کارهای بزرگ بین‌دستگاهی انجام داد گفت: اینکه پروژه‌ به این بزرگی توانسته در تعامل بین دستگاه‌های مختلف در سطح مدیریتی به نتیجه برسد که در نوع خود بدیع است. در این پروژه، باندپهن(Broadband) به کمک پخش داده‌ها(Broadcast) آمد و زمینه پخش مناسب سیگنال‌های تلویزیونی را فراهم کرد و امیدوارم در ادامه این همکاری پخش داده‌ها (Broadcast) به کمک باندپهن (Broadband) بیاید و زیر ساخت‌هایی که در اختیار دارد را به اشتراک بگذارد تا شاهد خدمت رسانی بهتری در حوزه ارتباطات دیتا در سراسر کشور باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما حتما می توانند همکاری های بیشتری داشته باشند و تلاش خواهیم کرد تا حداکثر ظرفیت دو طرف را به کار ببندیم تا در نهایت طعم شیرین استفاده از فناوری را به مردم بچشانیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح سایر دستاوردهای شرکت ارتباطات زیر ساخت در این مراسم گفت: دولت سیزدهم به دنبال توسعه یک شبکه پرسرعت و با کیفیت در کشور است. همین امروز هم ریاست محترم جمهور دستور ویژه‌ای صادر کردند که شرایط را برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و باکیفیت فراهم کنیم و این واقعا یک اعتقاد جدی در دولت سیزدهم است که فناوری اطلاعات می تواند بسترساز حل بسیاری از مشکلات باشد.

زارع پور با اشاره به پروژه راهبردی توسعه شبکه فیبرنوری که در ایام دهه فجر افتتاح شد گفت: لازمه تحقق پروژه توسعه فیبرنوری به همه نقاط کشور این است که شبکه انتقال و شبکه ارتباطات کشور در لایه زیر ساخت تقویت شود.

وی افزود: شبکه زیرساخت کشور در حال حاضر ظرفیت خوبی دارد لکن به دلیل اجرای پروژه راهبردی توسعه فیبرنوری نقاط،  که سرعت دسترسی مردم به اینترنت را بیش از چند ده و یا حتی چند صد مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد داد، حتما لازم بود که ظرفیت شبکه زیر ساخت را توسعه دهیم و امروز مایه خوشحالی است که قرارداد توسعه شبکه زیر ساخت کشور با تجهیزات کاملا بومی امضا شد و بر أساس آن تا پایان سال 1401 70 درصد به ظرفیت این شبکه اضافه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رونمایی از نقشه راه افزایش ظرفیت بین‌الملل در مسیر تبدیل‌شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا در منطقه نیز گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که در طول چهارماه گذشته، بیش از ۴۰ درصد به ظرفیت عملیاتی ترانزیت دیتای کشور افزوده شده است. هدف گذاری کرده ایم تا پایان سال 1403 ترانزیت دیتا به حداقل چهار ترابیت بر ثانیه برسد و امروز قریب به 50 درصد این هدفگذاری محقق شده است و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که جمهوری اسلامی ایران، تبدیل به هاب ترانزیت دیتا در منطقه تبدیل شود و همانگونه که ارتباطات با کیفیت برای مردم خودمان فراهم می کنیم بتوانیم ارتباطات با کیفیت برای منطقه هم فراهم کنیم.

در پایان این مراسم عیسی زارع پور و پیمان جبلی از تعدادی از مدیران و دست اندرکاران پروژه شبکه سراسری سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما با اهدای لوح تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-24 09:26

افزودن دیدگاه جدید