کد مطلب: 

266241

رئیس رگولاتوری: مسئولیت نظارت بر واگذاری فیبرنوری به شهروندان بر عهده سازمان تنظیم مقررات است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: مسئولیت نظارت بر واگذاری فیبرنوری به شهروندان بر عهده سازمان رگولاتوری است و هر خانوار 30 روز پس از ثبت تقاضای خود برای دریافت فیبرنوری، باید سرویس خود را دریافت کند.
صادق عباسی شاهکوه

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر صادق عباسی شاهکوه، در حاشیه مراسم آیین افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبرنوری (FTTx) که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران اپراتورهای ثابت و همراه و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و جمعی از معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل سالن اجتماعات شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون نظارت سازمان رگولاتوری بر روند واگذاری فیبرنوری به شهروندان، اظهار کرد: پروژه توسعه شبکه فیبرنوری (FTTx) با این هدف انجام شد که دیگر سقفی برای واگذاری فیبرنوری به شهروندان وجود نداشته باشد.

عباسی شاهکوه، ادامه داد: زیرساخت قدیمی شرکت مخابرات ایران و سیم‌های مسی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند از علت‌های سرعت و کیفیت نامطلوب اینترنت خانگی باشد.

وی، گفت: شبکه انتقال در 9 استان دچار عقب ماندگی است و شرکت مخابرات در تلاش است که توسعه شبکه ارتباطات در این استان‌ها را تا یک سال آینده محقق سازد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیان کرد: مسئولیت نظارت بر واگذاری فیبرنوری به شهروندان بر عهده سازمان رگولاتوری است و طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده میزان بروزرسانی و پیشرفت در توسعه شبکه فیبرنوری و نحوه واگذاری آن را در سایت IranFTTx.ir نمایش خواهیم داد.

عباسی شاهکوه، توضیح داد: در خصوص واگذاری فیبرنوری به شهرهای مختلف کشور ذکر این نکته ضروری است که هر خانوار 30 روز پس از ثبت تقاضای خود برای دریافت فیبرنوری، باید سرویس خود را دریافت کند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-16 09:53

افزودن دیدگاه جدید