کد مطلب: 

266172

جزئیات کارگروه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اعلام شد

رئیس کارگروه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فروشندگان کالا و خدمات که به عنوان مودیان مالیاتی شناسایی می‌شوند، با ابعاد مختلف این قانون در ارتباط خواهند بود. این قانون شامل تجیهزات و اطلاعات مورد نیاز برای ارسال از طریق آنها به سامانه مودیان است.
 پایانه‌های فروشگاهی

به گزارش سیتنا، وهاب عطار علیایی رئیس کارگروه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در رابطه با اهداف و برنامه‌های این کارگروه توضیحاتی داد.

رئیس کارگروه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در ذیل کمیسیون مشاوران تشکیل شده است، در رابطه با دلایل تشکیل این کارگروه گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فروشندگان کالا و خدمات که به عنوان مودیان مالیاتی شناسایی می شوند و با ابعاد مختلف این قانون در ارتباط خواهند بود. این قانون شامل تجیهزات و اطلاعات مورد نیاز برای ارسال از طریق آنها به سامانه مودیان است.

وی ادامه داد: نحوه تامین تجهیزات، ابزارهای مختلف برای دسترسی به این سامانه، نحوه ثبت اطلاعات، نحوه ثبت نام مزایا و مسئولیت‌ها و شناخت بخش‌های مختلف این قانون مشتمل بر الزامات، معافیت‌ها، اولویت‌ها، تکالیف، تخفیف‌ها و بسیاری از جزئیات دیگر، آن هم در سطح وسیعی از مودیان حقیقی و حقوقی به ارائه خدمات مشاوره به آنان را دو چندان کرده است.

عطار علیایی افزود: از آنجا که این قانون در مراحل اولیه خود به سر می برد، لزوم ترویج و اجرای درست آن نقش مهمی برای جلوگیری از مشکلات آتی برای مودیان مالیاتی که بخش اعظم آن فروشندگان خرد هستند ایفا خواهد کرد.

وی تاکید کرد که مشاوران نظام صنفی می توانند نقش مهم و قابل اتکا در اجرای درست این قانون و جلوگیری از پیچیده تر شدن آن برای مودیان، شرکت های معتمد دارای مجوز، شرکت های عرضه کننده سخت افزار و نرم افزار و از طرفی برای مرکز مربوطه در سازمان امور مالیاتی کشور، داشته باشند.

عطار علیایی همچنین گفت: به نظر می‌رسد با نقش آفرینی درست مشاورین در این حوزه، در آینده این گروه بتوانند بازوهای اجرایی مناسبی برای شرکت‌های معتمد در توسعه بازار و پل ارتباطی و قابل اعتماد بین این شرکت ها و مودیان باشند.

اهداف و برنامه‌های عملیاتی:

رئیس کارگروه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اهداف و برنامه‌های عملیاتی این کارگروه را به شرح زیر اعلام کرد:

بررسی و شناسایی ابعاد مختلف قانون و نقاط تاثیرگذار آن از طریق نقش آفرینی مشاورین

توانمندسازی مشاورین و ایجاد دانش و به اشتراک گذاری بین مشاورین برای شفافیت تکالیف مودیان عرضه کننده کالا و خدمات

بررسی ابعاد اجرایی قانون و نحوه ایجاد ارتباط بین مشاورین و مودیان

بازارسازی برای مشاوران در اجرای این قانون و پاسخ به نیازهای مشاوره ای مودیان

ایجاد ارتباط با مرکز اجرای قانون در سازمان امور مالیاتی و تبیین نقش مشاوران در کمک به اجرای قانون و رسمی سازی آن

بررسی و رفع موانع موجود سر راه مودیان و فعالان سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای این قانون

کمک به تعریف درست آیین نامه ها و دستور العمل های اجرایی مخصوصا در حوزه های فنی و اجرایی در مرکز اجرای قانون

برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی برای شفافیت قانون

وی با بیان اینکه این فرصت مهم برای خدمات مشاورین نظام صنفی و کمک به رسمی سازی فعالیت آنها در اجرای این قانون کلیدی کشور است، بیان کرد: در شرایط فعلی این قانون نقش مهمی برای دولت در شفاف‌سازی خدمات اقتصادی و جمع آوری داده و اطلاعات مربوط به فروش کالا و خدمات و ساماندهی موضوع مالیات در این بخش دارد. از این‌رو تلاش برای نقش آفرینی در اجرای این قانون و کمک به حجم عظیم نیازهای اطلاعاتی مودیان مخصوصا فروشندگان کالا و خدمات که عموما کسب و کارهای کوچک هستند، موضوعی بسیار مهم است.

عطار علیایی ضمن دعوت از علاقه‌مندان برای عضویت و مشارکت در این کارگروه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم برای مشاورین در قدم اول جایگاهی مناسب در عرضه خدمات و رسمی سازی آن به کمک همکارانمان ایجاد کنیم و در قدم بعد تلاش کنیم مودیان مالیاتی بدون کمترین چالش با کمک خدمات مشاورین در اجرای تکالیف قانونی خود موفق باشند و از سربارهای هزینه غیرضروری و یا جرایم عدم اجرای قانون جلوگیری شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-13 13:59

افزودن دیدگاه جدید