کد مطلب: 

266068

آغاز واگذاری پورت‌های فیبرنوری به مردم شهرهای مختلف از هفته آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز واگذاری پورت‌های فیبرنوری به مردم شهرهای مختلف کشور از هفته آینده خبر داد و گفت: تا پایان دولت سیزدهم، امکان واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری برای استفاده مردم و کسب و کارها را فراهم می‌کنیم تا به واسطه آن اینترنت پرسرعت و با کیفیت در دسترس همه قرار بگیرد.
آغاز واگذاری پورت‌های فیبرنوری به مردم شهرهای مختلف از هفته آینده

به گزارش سیتنا، دکتر عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم افزودن لایه باند فرکانسی ۲۳۰۰ به ۱۸۰۰ سایت ۴G ایرانسل و افتتاح پروژه توسعه سایت سوییچینگ اصفهان این اپراتور، اظهار داشت: اپراتورها برای توسعه اینترنت خود به تامین پهنای باندی نیاز دارند و به دنبال آن هستند تا از این امکان بهترین استفاده را ببرند. استفاده از محدوده فرکانسی باند ۲۳۰۰ نیز گامی در جهت توسعه اینترنت سیار است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی آن از اواخر سال گذشته آغاز شده و اکنون به مرحله اجرا رسیده است، توسعه محدوده فرکانسی اپراتورهای سیار است. در اولین گام استفاده از ظرفیت باند فرکانسی ۲۳۰۰ دنبال شد و امروز شاهد این هستیم که شرکت ایرانسل به عنوان اپراتور، تجهیزات خود را برای استفاده از این باند فرکانسی نصب کرده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: مجموعه تلاش‌هایی که توسط تمام اعضای خانواده بزرگ ارتباطات انجام می‌شود، به افزایش رضایتمندی مردم در تمام کشور منجر خواهد شد تا تجربه کاربری آن‌ها در استفاده از خدمات بهبود یابد و لبخند روی لبان‌شان بنشیند.

زارع‌پور گفت: همکارانم در تمام اپراتورها، قدمی که ایرانسل برای توسعه شبکه خود برداشته را ببینند و آن‌ها نیز به سرعت به سمت بهره‌برداری از این محدوده فرکانسی حرکت کنند.

وی با بیان این‌که لازم است بقیه اپراتورها نیز گام‌های اجرایی را با سرعت بیشتر بردارند، ادامه داد: اپراتور ایرانسل برنامه‌ای برای استفاده از این باند فرکانسی اعلام کرد، اما انتظار داریم این کار را با سرعت بیشتری جلو ببرند. امیدواریم این اپراتور برنامه‌ریزی کند تا ظرف ۹ ماه آینده تمام سایت‌هایی که لازم است برای استفاده از این باند فرکانسی، تجهیزات نصب شود، را مجهز کند تا مردم نتیجه را ببیند.

زارع‌پور تاکید کرد: راهکار دیگر برای بالا بردن تجربه کاربری در زمان استفاده از اینترنت، توسعه ارتباطات ثابت است که هفته آینده طرح بزرگ و ملی را آغاز می‌کنیم و چند صد هزار پورت فیبرنوری را در شهرهای مختلف به مردم تحویل می‌دهیم. این یک کار بزرگ است که نیاز به زمان هشت ساله دارد، اما سعی داریم با همکاری همکارانم در وزارت ارتباطات تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری را آماده و واگذاری کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: آغاز واگذاری طرح فیبرنوری در هفته آینده و به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) به این معنا نیست که در سراسر کشور این امکان فراهم می‌شود؛ مردم باید کمی صبر کنند تا با کار شبانه‌روزی، این پروژه ظرف مدت زمان سه سال و تا پایان دولت سیزدهم انجام شود و امکان واگذاری فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها فراهم خواهد شد.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-02-09 16:26

افزودن دیدگاه جدید