کد مطلب: 

266063

راه‌اندازی سامانه «سلام»

سامانه «سلام» با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانه‌های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

به گزارش سیتنا، صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم گفت: یکی از وظایف اصلی رگولاتوری، نظارت بر ابعاد مختلف ارایه خدمات اپراتورها شامل کیفیت، قیمت، پوشش و... است و همه این موارد از الزاماتی است که باید روی آن نظارت داشته باشیم تا مردم بتوانند خدمات با کیفیت مناسب دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه رگولاتوری در چند سال گذشته از ابزارهای مختلفی مانند بررسی میدانی و سامانه‌های آنلاین برای نظارت بر کیفیت شبکه استفاده کرده است، افزود: این سامانه ها کار نظارت را آسان‌تر کرده اما در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده‌ایم که فکر می‌کنیم باید این نظارت را بر عهده خود مردم بگذاریم. در واقع سلام، سامانه نظارت مردمی است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: کاربران با نصب و استفاده از این سامانه، در صورت تمایل می‌توانند اطلاعات شبکه را در نقطه‌ای که هستند در اختیار رگولاتوری قرار دهند و به این وسیله اطلاعات ما از وضعیت ارائه خدمات در سراسر کشور کامل شده و تلاش می کنیم کیفیت ارایه خدمات و شبکه مطلوب تر شود.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه بسیاری از این سامانه ها در طی چند سال گذشته راه‌اندازی شده است، گفت: علاوه بر بحث نظارتی، تلاش ما این است که خدمات مختلف رگولاتوری، در قالب یک پنجره واحد به مردم ارایه شود و مردم برای رفع نیازهای خود مجبور نباشند به سامانه‌های مختلف مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات با کیفیت بالاتر به مردم از اولویت های وزارت ارتباطات و رگولاتوری است، افزود: امیدوارم با استفاده از این سامانه به جایی برسیم که هیچ نقطه‌ای از ایران نباشد که اطلاعات دقیقی از کیفیت شبکه در آنجا را نداشته باشیم. از همکارانم درخواست می‌کنم در آینده ماژول های بیشتری بر حسب نیاز مردم از نظر خدمات و موارد نظارتی به این سامانه افزوده شود.

خدمات ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی، تست سرعت، ترابردپذیری، استعلام سرویس های مشترکین، خدمات رجیستری گوشی تلفن همراه، نقشه‌های پوششی، اندازه گیری تجمعی تشعشعات امواج الکترومغناطیسی، پورتال ارتباط با مشترکین اپراتورهای تلفن همراه، مدیریت پیامک های تبلیغاتی و مشارکت در سنجش بر روی این سامانه در دسترس کاربران قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-09 14:54

افزودن دیدگاه جدید