کد مطلب: 

265898

اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات تا پایان 1401

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری(USO) گفت: تا پایان سال 1401 همه روستاهای بالای 20 خانوار استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند، تاکنون 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.
ایرج روحی

به گزارش سیتنا، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری(USO) در سفر به استان مرکزی در جلسه با مدیران استانداری استان مرکزی، استفاده از منابع و ظرفیت‌های استانی جهت اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت، را ضروری دانست.

وی ضمن تشریح برنامه ریزی انجام شده جهت اتصال کلیه روستاهای بالای20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 1401، بر ضرورت استفاده از منابع و ظرفیتهای استانی در راستای تحقق برنامه گفته شده و تسریع در اتصال کلیه روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت تاکید کرد.

دسترسی کم روستاهای تفرش به شبکه ملی اطلاعات

روحی همچنین در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان تفرش، دسترسی روستاهای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات را پایین‌تر از میانگین استانی دانست و اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات ارتباطی مناطق روستایی شهرستان تفرش به صورت ویژه مد نظر است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از ظرفیت های استان و شهرستان مربوطه را در کنار برنامه ریزی و تلاش‌های متولیان اصلی حوزه ICT ، راهگشای عبور از شرایط فعلی منطقه دانست.

بررسی مشکلات ارتباطی روستاهای شهرستان‌‌های اراک، خنداب و کمیجان

مجری طرح خدمات عمومی اجباری(USO) همچنین در جلسه با حضور آصفری، نماینده شهرستانهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، گفت: توسعه ارتباطات استان با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان رشد قابل قبولی داشته و تاکنون 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی ضمن اعلام وجود چهار هزار روستای فاقد هر گونه دسترسی به اینترنت، از برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت اتصال این روستاها در مرحله اول و تا پایان سال 1401 خبر داد.

روحی ضمن تاکید بر پایش وضعیت ارتباطی مناطق شهری و روستایی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت دوره ای گفت: ممکن است تجربه کاربران از میزان و کیفیت پوشش، با اطلاعات حاصل از اندازه گیری‌های انجام شده متفاوت باشد بنابراین بهبود کیفیت ارتباطی به منظور افزایش سطح رضایتمندی مشترکان در مناطق روستایی، پس از اتصال روستاهای فاقد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

در این جلسات لادن مهدوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ضمن تشریح اهم اقدامات انجام شده توسط مجموعه تحت سرپرستی خود در سطح استان، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ارتباطی روستاهای استان پرداخت و گفت: از 860 روستای بالای 20 خانوار در سطح استان تعداد 690 روستا، معادل 80 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، که از این تعداد 180 روستا از طریق اپراتور همراه اول، 577 روستا توسط اپراتور ایرانسل، 318 روستا از طریق بستر فراهم شده توسط شرکت خدمات ارتباطی های‌وب و تعداد 222 روستا از طریق شبکه کابل و اینترنت ثابت (ADSL) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و در برخی روستاها، ارائه سرویس توسط بیش از یک اپراتور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و کاهش شکاف دیجیتال با ایجاد امکان دسترسی برابر دانش آموزان مناطق شهری و روستایی به محتوای درسی و منابع آموزشی، طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات از سال گذشته آغاز شد و تاکنون 1436 مدرسه در قالب 695 مدرسه شهری و 741 مدرسه روستایی در سطح استان با دریافت مودم و اشتراک رایگان دو ساله به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-05 09:30

افزودن دیدگاه جدید