کد مطلب: 

265635

هدایت راهبردی توان کشور در حوزه امنیت فاوا با تنوع بخشی به خدمات توسط آپاها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: تنوع‌بخشی به خدمات ارجاعی توسط آپاها در قالب نقش‌های پژوهشی، مشاوره‌ای، آموزشی، نظارتی و ارزیابی امنیتی با توجه به میزان اهمیت موضوع، می‌تواند باعث هدایت راهبردی توان کشور در حوزه امنیت شود.
 محمد خوانساری

به گزارش سیتنا، نشست تخصصی روسای مراکز آپا(آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد) دانشگاهی سراسر کشور، برگزار شد. در این رویداد نمایندگان آپاها به بحث و رایزنی پیرامون چگونگی ارتقای کیفیت ارایه خدمات و طرح موانع و مشکلات پیش رو پرداختند.

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با یادآوری این که شروع فعالیت آپاها از سال 1386 تا کنون باعث رشد کشور در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات شده است، اظهار داشت: تنوع‌بخشی به خدمات ارجاعی توسط آپاها در قالب نقش‌های پژوهشی، مشاوره‌ای، آموزشی، نظارتی و ارزیابی امنیتی با توجه به میزان اهمیت موضوع می‌تواند باعث هدایت راهبردی توان کشور در حوزه امنیت شود. 

وی، افزود: در حال حاضر جای خالی به اشتراک‌گذاری تجربیات و آموخته‌های آپاها و نیز ایجاد زنجیره منابع انسانی متخصص به خوبی احساس می‌شود و این حوزه نیازمند تهیه و ایجاد نقشه راهی است که با مشارکت تمام آپاهای استانی شکل بگیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خاتمه از نمایندگان آپاهای استانی خواست تا ارتباط خود با ادارات کل استانی ارتباطات و فناوری اطلاعات را تقویت نمایند و بهینه سازند تا ضمن بازارسازی و هدایت ظرفیت‌های استانی در حوزه امنیت، بستری برای تمرکز ابزارهای محلی آپا فراهم شود.

این گزارش حاکی است، امیرمحمدزاده لاجوردی، نماینده ویژه وزیر ارتباطات در حوزه امنیت فاوا نیز در این نشست، آپاها را سرمایه‌هایی تلقی کرد که دارای هویت مستقل هستند و گفت: از نمایندگان آپاها می‌خواهیم توان و ظرفیت خود را بازیابی و بازسازی کنند و کلیه آپاها به ویژه آپاهای نوظهور، به ارتقای کیفیت خدمات خود بپردازند.

وی هم‌چنین از آپاها درخواست کرد، خودشان را وابسته به وزارت ارتباطات نبینند و بیشترین تمرکز خود را بر ارایه خدمات معطوف کنند و ترجیحا وارد حوزه تولید محصول نشوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-01-26 11:28

افزودن دیدگاه جدید