کد مطلب: 

265494

پیش بینی نگران‌کننده‌ی تحلیل‌گران پیرامون ادامه‌ی سقوط بیت کوین!

در پی سقوط بیت کوین تا کانال 35 هزار دلاری، تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال بازیابی سریع قیمت‌ها و تغییر روند کلی بازار را چندان محتمل نمی‌دانند و شانس کمی برای شکل‌گیری جهش صعودی دیگر در کوتاه مدت در نظر گرفته‌اند.
پیش بینی نگران‌کننده‌ی تحلیل‌گران پیرامون ادامه‌ی سقوط بیت کوین!

به گزارش سیتنا به نقل از کوین تلگراف، روند نزولی قیمت بیت کوین و افزایش فشار فروش در بازار همچنان ادامه دارد و تحت‌تأثیر این سقوط، قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها و توکن‌های فعال در حوزه دیفای (DeFi) هم کاهش شدیدی داشته است. قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح شش ماه گذشته رسیده است و بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به بازیابی سریع قیمت‌ها خوش‌بین نیستند.

داده‌های بازار نشان می‌دهد موج فروشی که از 20 ژانویه (30 دی ماه) آغاز شده است، تا به امروز ادامه داشته و قیمت را به کف کانال 35 هزار دلاری رسانده است.

سقوط شدید و ناگهانی قیمت‌ها باعث شده است تا تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های نگران‌کننده‌ای ارائه دهند که محوریت‌ آنها گسترده‌ترشدن روند نزولی در بازار است. از سوی دیگر، رکت کپیتال (Rekt Capital)، یکی از تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال، این پیش‌بینی‌ها را نپذیرفته و معتقد است که دست‌آوردهای ماه‌های اخیر هنوز از بین نرفته‌‌اند.

اگرچه رکت کپیتال، از تحلیل‌گران بازار گفته بود «بیت کوین در محدوده بین 38 تا 43.1 هزار دلار نوسان می‌کند» و خریداران باید حمایت کف کانال را حفظ کنند، اما در حال حاضر قیمت به زیر این سطح رسیده است و اگر خریداران در ادامه موفق به بازیابی قیمت تا بالای حمایت 38 هزار دلاری کانال نشوند، اعتبار تحلیلی که رکت کپیتال ارائه کرده است، از بین می‌رود.

دیوید لیفچیتز ، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه اِکسو آلفا (ExoAlpha)، حرکات قیمتی بیت کوین را با نگاهی صرفاً تکنیکال بررسی کرده و گفته است «الگوی سروشانه بزرگ روی نمودار بیت کوین، اکنون و با شکسته‌شدن خط گردن در 38.300 هزار دلار، تکمیل شده است».

این تحلیل‌گر هم گفته است چیزی که این الگو پیش‌بینی می‌کند، سقوط قیمت تا 20 هزار دلار است و افزود که «این ریزش تا به امروز کمتر از هدف الگو بوده است و رسیدن به سطح 31 هزار دلاری می‌تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد».

کارشناسان بازارهای مالی، سقوط اخیر قیمت بیت کوین را عمدتاً به سه عامل کلیدی نسبت داده‌اند:

۱. احساسات سرمایه‌گذاران به‌شدت منفی است

سقوط شدید قیمت بیت کوین تحت‌تأثیر احساسات منفی سرمایه‌گذاران و دنباله همان جریانی است که در چند هفته گذشته شاهد آن بودیم. جیسون دین (Jason Deane)، تحلیل‌گر مجموعه کوانتم اکونومیکس (Quantum Economics) گفته است که «اخبار منفی‌ای که اخیراً به گوش می‌رسند، داده‌های عینی مرتبط با این دارایی‌‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و باعث تقویت این احساسات منفی شده‌اند». چشم‌انداز دین نسبت به روند بلندمدت قیمت همچنان مثبت است. او تصور می‌کند این روند نزولی در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت و معتقد است که همچنان احتمال افزایش فشار نزولی در بازار وجود دارد.

۲. تأثیر همیشگی موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار

بِن مک‌میلان (Ben McMillan)، بنیان‌گذار مؤسسه آی‌دی‌ایکس دیجیتال اَسِتس (IDX Digital Assets)، معتقد است که یکی دیگر از عوامل مؤثر در ریزش اخیر قیمت‌ها، استفاده بیش از حد معامله‌گران از موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار لانگ (خرید) است؛ اتفاقی که فشار فروش روز جمعه را هم تقویت کرد.

۳. همبستگی تأثیرگذار بازار سهام و بیت کوین

لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro)، مدیر بخش تحقیقات شرکت تحلیلی «IntoTheBlock»، گفته است بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال، به‌عنوان یک کلاس دارایی عمل می‌کنند که نوسانات بازار در آنها وابسته به احساسات سرمایه‌گذاران است؛ یعنی قیمت آنها موازی با دیگر بازارهای مالی نوسان می‌کند و بیش از سایر کلاس‌های دارایی از منفی‌شدن احساسات سرمایه‌گذاران آسیب می‌بیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-01-22 13:25

افزودن دیدگاه جدید