کد مطلب: 

265487

وزیر ارتباطات: دکل‌های مخابراتی برای سلامت افراد خطری ندارند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بر اساس بررسی‌های مداوم همکارانم در سازمان تنظیم مقررات، تشعشات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استانداردهای ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در پست اینستاگرامی، نوشت: دندان یکی از بچه ها مشکل داشت و مجبور شدم بنا به شرایطی اورژانسی به دندانپزشکی بردمش. در مطب یکی از مراجعان به منشی گفت:«چرا اینجا اینترنت آنقدر کُند است؟». خانم منشی هم گفت:«محله ما مشکل آنتن‌دهی دارد». من هم تست کردم و دیدم درست می‌گوید، سرعت زیر یک مگ است! واقعا ناراحت شدم. در همین حال یکی هم به وزیر ارتباطات بد و بیراه می‌گفت و ما هم ناشناس کناری نشسته بودیم.

فوری لوکیشن و اسکرین‌شات نتیجه "تست سرعت" را فرستادم برای همکارام تا پیگیری کنند و گزارش بدهند. زمانی که برگشتم وزارتخانه، نمایندگان دو اپراتور اصلی رفته بودند به همان موقعیت و وضعیت را بررسی کرده بودند و هر دو گزارش دادند.

بر اساس گزارش جمع‌بندی همکارانم، یکی از دلایل مهم بروز این مشکل در آن منطقه، عدم اجازه ساکنین محل برای نصب دکل مخابراتی بر روی پشت بام ها است؛ مشکلی که تقریبا در همه جای کشور است. متاسفانه اینگونه جاافتاده که دکل‌های مخابراتی مضر هستند و باعث ایجاد مشکلات متعدد جسمی و روحی می شوند که اصلا تصور درستی نیست.

بر اساس بررسی‌های مداوم همکارانم در سازمان تنظیم مقررات، تشعشات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استانداردهای ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.

البته به خاطر سابقه ذهنی هموطنان در این خصوص، مردم از این دکل های بی خطر می ترسند و برای آنها نوعی ناامنی روانی ایجاد می کند. تجمیع، استتار و زیبا سازی آنتن‌های تلفن همراه یکی از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش نگرانی مردم در این زمینه موثر باشد که در دستور کار اپراتورهای مخابراتی است. چند نمونه از این دکل ها را که در مشهد و اصفهان اجرا شده رو گذاشتم.

به زودی اپلیکیشنی راه اندازی می‌شود که مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه روز وضعیت شبکه در نقطه حضور خودشان را به ما منعکس کنند و اگه کسی هم نگرانی در خصوص میزان تششع در محل زندگی یا کارش داشت می‌تواند از این طریق درخواست خود را ثبت کند تا همکارانم برای بررسی به محل اعزام شوند.

عیسی زارع پور

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-01-22 11:17

افزودن دیدگاه جدید