کد مطلب: 

265426

تبدیل 37 خانه‌ خلاق و نوآوری کشور به محلی امن برای نوآوری‌ها

خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان بستر و سکوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های خلاق و نوآور از طریق حمایت‌های معنوی در توسعه محصول و بازار فناوری‌های نرم و صنایع خلاق است.
خانه‌های خلاق و نوآوری

به گزارش سیتنا، ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری به‌واسطه گستردگی فعالیت‌های تحت پوشش، حمایت‌ها و خدمات متنوعی را به هسته‌های خلاق و نوآور ارائه می‌دهند.
 
این خانه‌ها به عنوان بستر و سکوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سیاست‌گذاری، تسهیل‌گری و حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های خلاق و نوآور از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های معنوی در توسعه محصول و بازار فناوری‌های نرم و صنایع خلاق است.

این نگاه کلان به خانه‌های خلاق و نوآوری سبب شده تا روزانه بر تعداد درخواست‌های ثبت خانه افزوده شود. به طوری‌که در حال حاضر، اطلاعات ثبت‌شده 51 خانه در دست بررسی است.

با صدور دو گواهی جدید برای خانه‌های خلاق و نوآوری قروه و سبک زندگی اسلامی ایلسا که روز گذشته ثبت شد، تعداد این خانه‌ها در سراسر کشور به 37 باب رسید. این آمار در شرایطی محقق شده که تعداد خانه‌های خلاق و نوآوری کشور در خردادماه امسال، تنها نه باب بود.

این آمار چهار برابری تعداد خانه‌های خلاق و نوآوری در طول کمتر از هفت ماه، علاوه بر آن‌که نشانگر ظرفیت بالای تیم‌های خلاق در سراسر کشور است، بلکه از عزم جدی معاونت علمی و فناوری در حمایت از این خانه‌ها و استقبال از تکثر آنها حکایت دارد.

از میان 37 خانه خلاق و نوآوری که هم‌اکنون در کشور وجود دارد، بیشترین حوزه فعالیت در اختیار صنایع خلاق با 12 خانه است.

صنایع دستی با شش خانه، محتوای دیجیتال و چندرسانه‌ای با پنج، تولیدمحتوا با چهار و نوآوری اجتماعی و نوآوری آموزشی، هر یک با دو خانه، در رتبه‌های بعدی فراوانی فعالیت خانه‌های خلاق و نوآوری کشور قرار دارند.

کسب‌وکارهای ارزش‌افزای روستایی، رسانه، توزیع و چاپ، کودک، نوجوان و خانواده، بازی و اسباب‌بازی، خدمات شهری و حکمرانی نیز هر یک با یک خانه، زیست‌بوم خانه‌های خلاق و نوآوری فعلی کشور را تشکیل می‌دهند.

متقاضیان واجد شرایط ایجاد خانه‌خلاق و نوآوری می توانند برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از حمایت‌ها، به سایت خانه‌های خلاق و نوآوری مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-01-19 11:25

افزودن دیدگاه جدید