کد مطلب: 

265369

لزوم حفظ نمایشگاه تلکام به عنوان نمایشگاهی ریشه‌دار

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران می‌گوید: در صورتی که شرکت مخابرات ایران بپذیرد و راهبری نمایشگاه تلکام سال آتی را بر عهده بگیرد و تغییرات اساسی در رویکردها اتخاذ نماید، می توان شاهد ادامه کار توام با موفقیت این نمایشگاه بود، در غیر اینصورت تلکام از اعتبار اصلی خود فاصله بیشتری خواهد گرفت.
لزوم حفظ نمایشگاه تلکام به عنوان نمایشگاهی ریشه‌دار

به گزارش سیتنا، مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در سرمقاله هفتاد و ششمین شماره از ماهنامه نسل چهارم، نوشت:

شرکت مخابرات ایران در دوران دولتی بودن این شرکت، نمایشگاه تلکام را پایه‌گذاری نمود، ولی پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راهبری این نمایشگاه را عهده دار شد.

درسال ۱۳۹۸، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انجام تحقیقات میدانی که گزارش مکتوب آن‌هم وجود دارد، به این نتیجه رسید که ادامه نمایشگاه به این صورت و حضور زیرمجموعه وزارتخانه در نمایشگاه تلکام توجیهی ندارد و گزینه کنفرانس ظرفیت را به‌جای آن پیشنهاد نمود.

در سال گذشته (تلکام۹۹) هم شرکت مخابرات ایران از حضور در نمایشگاه تلکام انصراف داد. سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات ایران در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برای رفع ایرادات این نمایشگاه وارد موضوع نمایشگاه شدند و تلاش بسیار کردند و با راهبری خود نمایشگاه را حفظ و به شرکت نمایشگاه های بین المللی برای اصلاح رویه برگزاری تلکام و تجدیدنظر در انتخاب مجری تخصصی در حوزه ICT هشدارهای لازم را دادند.

در سال جاری با دوبار تغییر در زمان برگزاری تلکام، نهایتا برای بار سوم شرکت مخابرات ایران پیشقدم برای برگزاری این نمایشگاه شد و در حد فرصت باقیمانده توانست نظر تعدادی از اپراتورها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی را برای حضور در تلکام۱۴۰۰ جلب نماید و در حقیقت شرکت مخابـرات ایران، ناجی نمایشگاه تلکام امسال بود.

در صورتی که شرکت مخابرات ایران بپذیرد و راهبری نمایشگاه تلکام سال آتی را بر عهده بگیرد و تغییرات اساسی در رویکردها با توجه به روشهای جدید برگزاری اینگونه رویدادها اتخاذ نماید، می‌توان شاهد ادامه کار توام با موفقیت این نمایشگاه بود، در غیر این‌صورت تلکام از اعتبار اصلی خود فاصله بیشتری خواهد گرفت.

در چنین شرایطی قطعا سندیکای صنعت مخابرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات به عنوان نمایندگان بخش خصوصی ICT با تدابیر لازم این نقصان را جبران خواهند نمود.

نمایشگاه تلکام

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-01-17 15:15

افزودن دیدگاه جدید