کد مطلب: 

265368

شفاف‌سازی پیرامون علل کیفیت پایین و سرعت نامطلوب اینترنت برای برخی مشترکان

مدیرعامل شرکت آسیاتک می‌گوید: منشا شایع‌ترین مشکلات سرویس اینترنت ثابت، مربوط به مشکلات خطوط مسی و فاصله از مراکز و عدم نگهداری مطلوب خطوط توسط شرکت مخابرات ایران است.
شفاف‌سازی دلایل کیفیت پایین و سرعت نامطلوب اینترنت برای برخی مشترکان

مهندس محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون امکان محدودیت ارائه پهنای باند اینترنت توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به ارائه دهندگان خدمات اینترنت، گفت: از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارائه پهنای باند به شرکت‌ها محدودیتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک در ادامه پیرامون دلایل عدم ارتقاء سرعت اینترنت برای مشترکان، اشاره کرد: ما ملزم هستیم توسعه‌هایی در شبکه داشته باشیم که این توسعه، تامین تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل افزایش مصرف، زمان‌بر است.

پهنای باند بین‌الملل با پهنای باند داخلی اختلافی ندارد

یوسفی‌زاده در پاسخ به دیگر سوال سیتنا مبنی بر مباحث مطروحه پیرامون کندی عمدی سرعت و پهنای باند اینترنت بین‌الملل برای مشترکان به منظور هدایت آنها به سمت سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی، گفت: منطق دسترسی به شبکه اینترنت مرتبط به فاصله‌ سرور است و این موضوع به معنای اختلاف پهنای باند بین‌الملل با پهنای باند داخلی نیست.

در مکانیزم شبکه جهانی اینترنت، محتوا به کاربر نهایی نزدیک می‌شود

وی، بیان کرد: نوع شبکه جهانی به این صورت است که محتوا را به کاربر نهایی نزدیک می‌کند، به طور مثال در ایران ما سرور گوگل کش یا سرورهای CDN را نداریم که یک سری سایت‌ها را از داخل ایران دریافت کنیم، اما قطعا آنها مکانیزمی دارند که از نزدیک‌ترین نقطه خود به ایران این سایت‌ها را توزیع می‌کنند.

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، تاکید کرد: نوع سرویسی که شما با آن به شبکه اینترنت وصل می‌شوید، در دسترسی شما به اینترنت بسیارمهم است، به طور مثال شاید شما با سیم‌کارتی متصل می‌شوید که BTS آن منطقه پر شده است و اگر در مکان دیگری اتصال خود را انجام دهید، شاید بتوانید با BTS خلوت‌تری، کیفیت سرویس دریافتی را بالا برد.

کیفیت و نگهداری خط و دوری از مرکز تلفن در کیفیت اینترنت بسیار موثر است

یوسفی‌زاده، ادامه داد: کیفیت و نگهداری خط، دوری خط از مرکز تلفن و مسائل دیگر می‌تواند در دسترسی، سرعت و کیفیت مطلوب اینترنت تاثیرگذار باشد. در صورت بروز مشکل در سرعت و کیفیت، باید بررسی صورت گیرد و پیگیری‌های لازم انجام شود.

مدیرعامل شرکت آسیاتک، در پایان اشاره کرد: شایع‌ترین مشکلاتی که در شرکت ما وجود دارد مربوط به مشکلات خطوط مسی و فاصله از مرکز و عدم نگهداری مطلوب خطوط  توسط شرکت مخابرات ایران است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.1 (22 رای)
سیتنا 1
2022-01-17 14:58

افزودن دیدگاه جدید