کد مطلب: 

265197

ادامه‌ی خروج سرمایه‌ی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازار ارزهای دیجیتال

به دنبال نوسانات یک ماه اخیر در بازار ارزهای دیجیتال و اعمال روند نزولی در قیمت عموم ارزهای دیجیتال، اگرچه طی روزهای اخیر اندکی از فشار فروش کمتر شده است، ولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان در حال خروج پول‌هایشان از این بازار هستند.
ادامه‌ی خروج سرمایه‌ی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش سیتنا به نقل از کوین دسک، اگر طی روزهای اخیر و در این هفته، فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتال نسبت به هفته قبل کمتر شده است؛ اما وضعیت کلی بازار بیت کوین و اکثر آلت کوین‌ها همچنان نزولی است، علاوه بر این، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای چهارمین هفته پیاپی با خروج سرمایه مواجه شدند و مجموع سرمایه خارج‌شده از آنها به ۴۶۵ میلیون دلار رسیده است.

شرکت سرمایه‌گذاری کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) در این رابطه گفته است: به نظر نمی‌رسد که نوسانات بازار بازتابنده ترس شدید معامله‌گران باشد. در حقیقت، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هفته گذشته حجم قابل‌توجهی قرارداد اختیار خرید (Call Option) به‌ویژه در بازار بیت کوین و اتریوم به ثبت رسیده است.

با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به بازار بدبین شده‌اند. نرخ هفتگی جریان سرمایه در محصولات سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، نشان می‌دهد که تا ۷ ژانویه (۱۷ دی) ۲۰۷ میلیون دلار از این صندوق‌ها خارج شده است.

خروج معامله‌گران از بازار، فشار فروشی را که از اواسط دسامبر (آذرماه) آغاز شده بود تشدید کرد و ارزش مجموع سرمایه خارج‌شده از صندوق‌های ارز دیجیتال طی چهار هفته گذشته را به ۴۶۵ میلیون دلار رساند.

طی هفت روزز گذشته، ۱۰۷ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه بیت کوین و ۳۹ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اتریوم خارج شد و جریان خروج سرمایه این صندوق‌ها در چهار هفته گذشته را به ۱۸۰ میلیون دلار رسانده است.

گفتنی است؛ پس از برگزاری نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا، احساسات معامله‌گران هم نزولی‌تر از قبل شد. فدرال رزرو قصد دارد در سال ۲۰۲۲ سرعت خرید اوراق قرضه دولتی را کاهش دهد و در کنار آن نرخ بهره بانکی را بالا ببرد.

آشفتگی‌های فضای سیاسی قزاقستان در هفته‌های اخیر هم فشار نزولی بیشتری را بر بازار وارد کرد. با بالاگرفتن شدت اعتراض‌های مردمی، اینترنت در سراسر این کشور قطع شد و همین موضوع هش ریت شبکه بیت کوین را با سقوطی ۱۳.۴ درصدی مواجه کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-01-11 16:46

افزودن دیدگاه جدید