کد مطلب: 

264802

216 روستا در هرمزگان تحت‌پوشش اینترنت قرار می‌گیرند

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه مناطق روستایی گفت: هرمزگان به دلیل ماهیت و جغرافیایی که دارد نیازمند توسعه بیشتر شبکه است به همین منظور 216 روستا در این استان زیرپوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت قرار می‌گیرند.
ایرج روحی

به گزارش سیتنا، ایرج روحی، مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات توسعه ارتباطات روستایی استان هرمزگان گفت: به‌منظور انجام هماهنگی لازم و بررسی شرایط هرمزگان برای اجرای طرح خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان سفر کردم.

وی افزود: این طرح در روستاهای فاقد شبکه همراه یا اینترنت اجرا می‌شود که با اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات، می‌توانند از این شبکه بهره‌مند شوند.

روحی تصریح کرد: هر استان با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت نیروی انسانی، می‌تواند این طرح را انجام دهد.

مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات ادامه داد: مهم‌ترین هدف داشتن برنامه برای اجرای طرح با حداقل خطا است؛ وقتی مدیریت اجرای این طرح‌ها در استان‌ها انجام شود با موانع کمتری روبه‌رو خواهند شد.

روحی با بیان اینکه این طرح در چهار فاز انجام می‌شود گفت: هرمزگان به دلیل ماهیت و جغرافیایی که دارد نیازمند توسعه بیشتر شبکه است به همین منظور در اولویت نخست این وزاتخانه است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت پوشش شبکه ارتباطاتی در هرمزگان با متوسط کشوری فاصله چندانی ندارد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری شرکت مخابرات و استانداری هرمزگان و دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله تأمین برق و جاده دسترسی هستیم.

بر اساس این گزارش جلسات متوالی رسیدگی به مشکلات ارتباطی روستایی استان هرمزگان با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مناطق روستایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق، مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه، به مدت سه روز در محل سالن جلسات مخابرات استان به طول انجامید و تصمیماتی در همین راستا اخذ شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-12-29 12:28

افزودن دیدگاه جدید