کد مطلب: 

264789

وزیر ارتباطات: موانع پیش رو برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در خراسان جنوبی برداشته می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای استان خراسان جنوبی هماهنگی با دستگاههای استان مثل شهرداری ها برای تسهیل نصب دکل و اجرای شبکه فیبر نوری الزامی است که قرار شد با پیگیری استانداری موانع پیش رو برداشته شود.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در پستی اینستاگرامی، نوشت:

در دیدار با استاندار خراسان جنوبی درباره مسائل مختلف به ویژه ارتباطات در استان همفکری کردیم. خراسان جنوبی از استان‌هایی است که به ویژه به دلیل همجواری با کشور افغانستان ظرفیت‌های متعدد و متنوعی برای توسعه دارد.

مردم فرهیخته این استان در شهرها و روستاها در استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات جزو استانهای برتر هستند. خاطرم است که در بحث برگزاری دادگاه ها به صورت آنلاین، خراسان جنوبی یکی از استانهای پیشتاز بود و حتی اولین شعبه دادگاه تمام الکترونیکی و بدون کاغذ در این استان راه اندازی شد.

یکی از موضوعات مورد بحث در جلسه، توسعه ارتباطات روستایی بود. در حال حاضر حدود ۲۰۰ روستای این استان فاقد ارتباط هستند که از این میان ۴۰ روستا انشالله تا پایان امسال متصل می‌شوند و مابقی هم طبق برنامه‌ریزی و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان ۱۴۰۱ به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت خواهند پیوست.

برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای استان هم هماهنگی با دستگاههای استان مثل شهرداری ها برای تسهیل نصب دکل و اجرای شبکه فیبر نوری الزامی است که قرار شد با پیگیری استانداری موانع پیش رو برداشته شود.

همسایه شرقی هم به دلیل قرابت‌های فرهنگی مایل به استفاده از ظرفیت‌های فناوری ایران است و این فرصت ارزشمندی برای صادرات خدمات و محصولات فناورانه‌پایه کشورمان از مسیر استانهای شرقی کشور و بویژه استان خراسان جنوبی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

درباره همه این موضوعات با استاندار خراسان جنوبی همفکری کردیم و اجرای تصمیمات را به امید خدا مشترکا پیگیری می کنیم.

وزیر ارتباطات: موانع پیش رو برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در خراسان جنوبی برداشته می‌شود

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-12-29 09:18

افزودن دیدگاه جدید