کد مطلب: 

264555

کارت‌های واکسن کووید-19 تقلبی به فروش می‌رسد

یک شهروند ایرلندی که کارت‌های واکسن جعلی را می‌فروشد، گمان می‌رود که یک فروشنده مواد مخدر باشد. او برای هر کارتی که از وب‌سایت‌های غیرمجاز به‌ظاهر دارای مجوز ارائه می‌شود تا 350 یورو دریافت می‌کند.
کارت‌های واکسن

به گزارش سیتنا، یک شهروند ایرلندی برای افرادی که هنوز مراحل واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، اما می‌خواهند بدون محدودیت‌های مرتبط با کرونا سفر کنند، کارت‌های واکسن کووید-19 تقلبی می‌فروشد. کارت واکسن جعلی در سایت‌های مجرمانه و غیرمجاز به‌ظاهر دارای مجوز به قیمت 350 یورو(10 میلیون تومان) فروخته می‌شود!

درست مانند نوع اصلی کارت واکسیناسیون، کارت جعلی خریداری‌شده از این شخص حاوی یک کد QR منحصربه‌فرد است که نام دارنده را هنگام اسکن نشان می‌دهد. به‌غیراز نسخه دیجیتال، مجوز چاپ HSE ایرلندی نیز صادر می‌شود که نمی‌توان آن را جدا از شکل اصلی سند دانست.

درنتیجه، این داشتن این کارت بدان معناست که همه‌کسانی که کارت جعلی خریداری کرده‌اند، در حال حاضر می‌توانند آزادانه سفر کنند و به فضاهای داخلی مختلف دسترسی داشته باشند، زیرا این کارت‌ها احتمالاً کاربردی هستند و تا زمانی که مقامات کشور ایرلند آن‌ها را شناسایی کنند، باقی خواهند ماند.

به‌جز مجوز واکسیناسیون، دو نوع مجوز دیگر که تحت مجوز COVID-19 قرار می‌گیرند - گواهی‌های بهبودی و نتایج آزمایش منفی - نیز می‌توانند در وب‌سایت‌های غیرمجاز به‌ظاهر دارای مجوز خریداری شوند. بلافاصله پس از اطلاع پلیس ایرلند از این اقدامات غیرقانونی، مقامات این کشور شروع به کاربر روی راه‌حلی کردند که به این فعالیت‌ها پایان دهد.  همچنین از شهروندان کشور خواستند تا ضمن همکاری با مقامات و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات بهداشتی اقدام کنند.

به‌غیراز ایرلند، فعالیت‌های غیرقانونی مشابه دیگری در کشورهای دیگر نیز کشف‌شده است. در اواسط این ماه، مقامات اتحادیه اروپا پس‌ازاینکه متوجه شدند سایت‌های صدور کارت واکسیناسیون دیجیتال COVID-19 هک شده است، تحقیقات خود را آغاز کردند.

پس از افشای کلید دیجیتالی که برای امضا و تأیید کارت واکسیناسیون  دیجیتال اتحادیه اروپا استفاده می‌شود، چندین کد از کارت  جعلی COVID-19 در اینترنت پخش شد. کسانی که با استفاده از روش‌های غیرقانونی از سیستم رسمی استفاده می‌کردند، کارت‌هایی به نام دو شخصیت ساختگی و دیگری برای بنیان‌گذار حزب نازی، آدولف هیتلر، صادر کردند.

اخیراً این کدها از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف در گردش بود که هنگامی‌که کد در برنامه Verifica C19 ایتالیا اسکن شد، مردم می‌توانستند ببینند که نام گواهی «هیتلر آدولف» است و تاریخ تولد او نیز درج‌شده است. این اقدامات توسط مقامات اتحادیه اروپا به‌شدت محکوم‌شده است و گفته‌اند که چنین فعالیت‌های غیرقانونی ممکن است برای کسانی که واکسینه شده‌اند و گواهی را از مقامات رسمی دریافت کرده‌اند، ناراحتی ایجاد کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-12-22 10:45

افزودن دیدگاه جدید