کد مطلب: 

264455

عوامل تاثیرگذار در ایجاد پایبندی کسب‌و‌کارهای اینترنتی باید شناسایی شوند

جری طرح رتبه بندی کسب‌و‌کارهای اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: ایجاد سیستمی که بر مبنای آن سطح قابلیت اعتماد یک کسب‌و‌کار اینترنتی سنجش شده و بر مبنای آن کسب‌و‌کارها در طیفی از قابلیت اعتماد دسته بندی شوند، می‌تواند دید درستی از میزان پایبندی کسب‌و‌کار به ارائه کالا و خدمت ارائه دهد.
کسب‌و‌کارهای اینترنتی

به گزارش سیتنا، در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت در سال 1400 که با شعار "پژوهش و فناوری پشتیبان تولید" برگزار گردید، طرح رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی به عنوان طرح پژوهشی برتر انتخاب گردید.

فرانک ابوالمعصوم مجری طرح رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص این طرح گفت: در حقیقت، پرسش اصلی هر مصرف کننده در مواجهه با کسب و کار، کسب سطحی از اطمینان در خصوص دریافت کالا/ خدمت مورد نیاز از وی است.

بنابراین، به منظور ارائه پاسخ به این مساله، ابتدا باید عواملی که در ایجاد پایبندی یاد شده در کسب و کار تاثیرگذار هستند شناسایی گردد و سیستمی جهت سنجش این عوامل طراحی شود.

ذکر این نکته ضروری است که در اتخاذ رویکرد جهت سنجش اعتماد و پایبندی کسب و کار به ارائه کالا و خدمت، می بایست از نگاه صفر و یکی به سمت رویکرد طیفی حرکت کرد چرا که ماهیت اعتماد، طیفی بوده و به طور کلی افراد همواره سطحی از اعتماد را نسبت به کسب و کار در نظر می گیرند.

بنابراین ایجاد سیستمی که بر مبنای آن سطح قابلیت اعتماد یک کسب و کار سنجش شده و بر مبنای آن کسب و کارها در طیفی از قابلیت اعتماد دسته بندی شوند، می تواند دید درستی از میزان پایبندی کسب و کار به ارائه کالا و خدمت ارائه دهد.

وی افزود: برهمین اساس، رویکرد رتبه بندی ابزاری بود که می توانست کمک موثری در ارائه پاسخ به نیازمندی و مساله مطرح شده ارائه دهد. با انجام مطالعات تطبیقی و بررسی اقدامات مشابه انجام شده در جهان و نیز دریافت نظر خبرگان در این حوزه، رویکرد رتبه بندی به عنوان ابزار مناسب در جهت سنجش میزان پایبندی کسب و کار به ارائه کالا و خدمت به مصرف کننده انتخاب شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-12-19 12:07

افزودن دیدگاه جدید