کد مطلب: 

264322

وزیر صمت: دفتری تخصصی برای محصولات دانش‌بنیان و صنایع خلاق ایجاد می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تمرکزمان روی محصولات دانش‌بنیان و خلاق است و به ویژه بر روی صادرات دستاوردهای شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی تاکید داریم. ساختار جدید وزارت صمت، توجهی ویژه به محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان و خلاق خواهد داشت.
فاطمی امین

به گزارش سیتنا، همزمان با بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت از محصولات منتخب صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد دفتری تخصصی برای حمایت از محصولات دانش‌بنیان و صنایع خلاق در این وزارتخانه گفت: تمرکزمان روی محصولات دانش‌بنیان و خلاق است و به ویژه بر روی صادرات دستاوردهای شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی تاکید داریم. ساختار جدید وزارت صمت، توجهی ویژه به محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان و خلاق خواهد داشت.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی تغییر ساختار در این وزارتخانه برای حمایت از انواع محصولات دانش‌بنیان و خلاق گفت: دفتری در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از محصولات خلاق، تجهیزات پزشکی، مواد پیشرفته و تجهیزات آزمایشگاهی ایجاد می‌شود که روند تولید، صنعتی سازی و صادرات این محصولات را قوت ببخشد.

فاطمی امین با اشاره به ساختارسازی در حوزه محصولات ایران‌ساخت گفت: این تغییر رویکرد همزمان با ایجاد پنجره واحد در وزارت صمت، راه را برای ارتقای تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و خلاق هموار می‌کند. در این مسیر، نقش آفرینی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری در حمایت و معرفی این شرکت‌ها بسیار اثرگذار و سازنده بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با نقش خانه‌های فناوری و نوآوری صادراتی آشنا شد و در جریان فعالیت دفاتر این خانه‌ها در کشورهای کنیا، روسیه، عراق، چین، ارمنستان و سوریه قرار گرفت.

خانه فناوری و نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان و به منظور نمایش محصولات این شرکت‌ها در بازارهای جهانی، ایجاد و راه‌اندازی شده است.

عرضه محصولات دانش‌بنیان، ارائه ایده‌های نوآورانه، ایجاد فضای رقابت‌پذیری با رویکرد صادراتی، ارتقاء زیرساخت‌های تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان، تعامل با کارگزاران صادراتی، دعوت از مهمانان و هیئت ‎های خارجی به منظور بازدید از آخرین دستاوردهای محصولات دانش‌بنیان از اهداف برپایی خانه نوآوری و فناوری در کشورها است.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه و ضمن غنا بخشیدن به توانایی‌های صادراتی خود، از فرصت فروش و صادرات این محصولات توسط کارگزاران و بازدیدکنندگان خارجی استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-12-14 10:13

افزودن دیدگاه جدید