کد مطلب: 

264282

نماینده‌ی مجلس: تعداد نیروی انسانی و اموال مازاد خودروسازان داخلی اعلام شود؛ اطلاعات دقیقی از واسطه‌های تامین قطعات خودرو در دست نیست

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید علت افزایش قیمت ناگهانی کارخانه‌‌ای خودروهای تولید داخل اطلاع رسانی شود، گفت: باید به طور دقیق و شفاف تعداد نیروی انسانی و اموال مازاد خودروسازان داخلی اعلام شود، همچنین درباره‌ی واسطه‌های تامین قطعات خودرو، اطلاعات دقیقی از انحصاری یا غیر انحصاری بودن آنها در دست نیست!
سلیمی: خودروسازان داخلی باید به سمت شفاف‌سازی بروند/ با اختلاف بین قیمت خودرو در کارخانه، سود هنگفت در جیب چه کسانی می‌رود؟

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون افزایش رسمی قیمت خودرو در دو کارخانه ایران‌خودرو و سایپا توسط وزارت صمت، گفت: مسئله‌ی افزایش قیمت خودرو جای نگرانی دارد، در روزهای گذشته قیمت خودرو 10 درصد افزایش یافت و در روزهای بعدی به یکباره قیمت خودرو را با 18 درصد افزایش اعلام کردند. در همین راستا اذهان عمومی به شدت متحیر است که علت این افزایش ناگهانی قیمت خودرو چیست؟ چرا باید همه هزینه‌ها از جیب مردم تامین شود؟ در اینجا این سوال مطرح است که خودروسازان داخلی با نیروی انسانی و اموال مازاد خود، چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: در بحث کاهش هزینه‌ها، افکار عمومی باید قانع شود و در آن صورت است که مردم پذیرش دارند؛ بنابراین باید توضیحات لازم به آنها ارائه شود. به طور مثال در حمله سایبری اخیر، به مردم توضیحات دقیق ارائه شد و مردم به‌دنبال آن توضیحات، با مسوولان همراه شدند.

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در حال حاضر مردم و ما نیز به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس، اطلاعات دقیقی از دلایل افزایش قیمت خودرو نداریم و باید به طور دقیق و شفاف تعداد نیروی انسانی و اموال مازاد خودروسازان داخلی اعلام شود که چرا در طی این سال‌ها، آنها به سرمایه در گردش تبدیل نشده است؟

سلیمی در ادامه گفت‌وگو با سیتنا، اظهار کرد: درباره‌ی واسطه‌های تامین قطعات خودرو، اطلاعات دقیقی از انحصاری یا غیر انحصاری بودن آنها در دست نیست.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خودروسازان داخلی باید به سمت شفاف‌سازی بروند و به این سوالات همگانی پاسخ دهند که چرا بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار اختلاف قیمت اینچنینی وجود دارد و در این میان این سود هنگفت به جیب چه کسانی می‌رود؟ آیا با این افزایش قیمت نهایی، اختلاف بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار کاهش پیدا می‌کند؟

سلیمی در پایان اشاره کرد: مجلس با حساسیت مساله‌ی اختلاف بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-12-13 10:56

افزودن دیدگاه جدید