کد مطلب: 

264231

فرآیند تسهیل‌شده‌ی «اینماد بدون ستاره» برای کسب‌وکارهای خرد صرفاً با احراز هویت و دامنه

مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: فرآیند ساده‌ شده نماد اعتماد الکترونیکی در قالب «اینماد بدون ستاره» صرفاً با احراز هویت و دامنه، طراحی و پیاده‌‌سازی شده است و کسب‌وکارهای خرد می‌توانند در عرض چند دقیقه پس از احراز هویت و انتخاب گروه کالا خدمت، این نماد را دریافت کنند.
فرآیند تسهیل‌شده‌ی «اینماد بدون ستاره» برای کسب‌وکارهای خرد صرفاً با احراز هویت و دامنه

فردوس حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، افزود: دریافت اینماد الزام قانونی است و کسب‌وکارهای اینترنتی برای دریافت خدمات درگاه پرداخت ملزم به دریافت اینماد هستند. در نظر داشته باشید اعطای اینماد یک ستاره به صورت کاملا الکترونیکی، بدون نیاز به مراجعه فیزیکی و در مدت زمان کمتر از دو ساعت انجام می‌شود.

وی، اظهار کرد: در اعطای مجوز اینماد سعی شده کلیه مراحل احراز به صورت سیستمی باشد و اطلاعات مورد نیاز از طریق وب‌سرویس از سامانه‌های مرتبط استعلام شود. در حال حاضر کلیه کسب‌وکارها حتی کسب‌وکارهای خرد و خانگی می‌توانند برای دریافت اینماد اقدام نمایند. در این زمینه برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد و خانگی که به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده‌اند یا امکان گرفتن اینماد یک ستاره ندارند، تسهیلات ویژه‌ای در قالب مدل جعبه شنی (سندباکس) درنظر گرفته شده است.

حاتمی، خاطرنشان کرد: فرآیند ساده‌ شده نماد اعتماد الکترونیکی در قالب «اینماد بدون ستاره» صرفاً با احراز هویت و دامنه، طراحی و پیاده‌‌سازی شده است و کسب‌وکارهای خرد می‌توانند در عرض چند دقیقه پس از احراز هویت و انتخاب گروه کالا خدمت، اینماد بدون ستاره دریافت کنند. این کسب‌وکارها محدودیت تراکنش دارند، به این معنی که تعداد تراکنش‌‌های آن در ماه کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌‌های آن در ماه کمتر از 50 میلیون تومان است. این دسته از کسب‌وکارها با پرداخت تعرفه کمتر از اینماد یک ستاره (50 هزارتومانی) اینماد با اعتبار یک ساله دریافت نمایند. در صورتی که سطح یا میزان تراکنش، از اندازه تعیین شده بیشتر شود لازم است برای دریافت نماد یک ستاره اقدام نمایند.

فرآیند اینماد بدون ستاره برای کسب و کارهای خرد و نوپا، به شرح ذیل است:

1- به منظور تسهیل حداکثری برای کسب‌ و کارهای خرد متقاضی اینماد، فرآیند ساده‌ شده نماد اعتماد الکترونیکی در قالب «اینماد بدون ستاره» صرفاً با احراز هویت و دامنه، طراحی و پیاده‌ سازی شده است.

2- منظور از کسب‌ و کار خرد، کسب‌ و کاری است که تعداد تراکنش‌ های آن در ماه کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌ های آن در ماه کمتر از 50 میلیون تومان باشد.

3- در صورتی که تعداد یا مجموع مبلغ تراکنش‌ های شخص صاحب امتیاز کسب ‌و کار خرد طی یک ماه، از محدودیت‌ های تعیین‌ شده بیشتر شود، این کسب‌ و کارها موظفند ظرف 10 روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای اینماد و تبدیل اینماد بدون ستاره به اینماد ستاره دار اقدام نمایند.

4- تعرفه اینماد بدون ستاره فقط مبلغ 50 هزار تومان سالانه (کمتر از یک‌ سوم تعرفه اینماد ستاره‌ دار) می‌ باشد.

5- پس از دریافت اینماد و با توجه به الزام کد رهگیری مالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت، دریافت کد رهگیری مالیاتی بدون نیاز به مراجعه یا ورود اطلاعات جدید، به صورت برخط قابل انجام خواهد بود.

6- با انتخاب متقاضی، امکان ارسال اطلاعات از جمله کد رهگیری مالیاتی و انتقال به صفحه ویژه هر یک از شرکت‌ های پرداختیار که قبلاً زیرساخت‌ های لازم را ایجاد و به پنجره واحد تجارت الکترونیکی متصل شده‌ اند، وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-12-11 23:56

افزودن دیدگاه جدید