کد مطلب: 

264215

حذف اینماد از برخی درگاه‌های کسب‌وکارهای اینترنتی

به دنبال اجباری شدن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت و تبدیل شدن آن از نمادی اختیاری و اعتمادساز به نمادی اجباری، طی روزهای اخیر برخی کسب و کارهای اینترنتی که سایت های مطرح نیز در میانشان دیده می شوند، نسبت به حذف اینماد از درگاه هایشان اقدام کرده اند.
کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش خبرنگار سیتنا، یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است. از مهمترین عوامـل مراجعه و اعتماد خـریداران به کسب و کارهای ایـنترنتی شناسایی مالک کسب و کار و امکان مراجعه در صورت بروز اشکال، کامل و صحیح بودن اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده، گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش، واضح بودن روند برگرداندن کالا و بازپس گیری پول، محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران و تایید امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی اعتماد است.

طی هفته‌های اخیر موضوع اینماد به طور جدی از طرف صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفته است و برخی موافق و برخی دیگر مخالف آن هستند. همچنین طی روزهای اخیر برخی از سایت‌های اینماد دار، اقدام به حذف اینماد خود از سایت کرده‌اند و به پویش #اینماد_اجباری پیوسته اند!

در همین حال، فردوس حاتمی، مدیر اجرایی سامانه اینماد در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: اینماد نه تنها برای کسب وکار محدودیت ایجاد نمی‌کند، بلکه فرصت مناسبی برای معرفی کسب وکارهای قانونمند با اطلاعات احراز شده را برای مصرف کننده فراهم می آورد. طبیعی است که هر خریدار بخواهد قبل از انجام خرید اینترنتی، اطلاعاتی از آن کسب وکار داشته باشد.

تعدادی از این سایت‌ها و استارت‌آپها شامل علی بابا، شیپور، دیوار، آپارات، جاباما، مکتب‌خونه، ابر آروان، جیبرس، تخفیفان، پردیس، آقای پرداخت، سنجاق، زرین پال، نت برگ، ترجمیار و غیره هستند.

برخی از این کسب و کارها در توئیتر اعلام کرده اند که اینماد خود را از سایت حذف کرده اند که نمونه ای از این توئیت‌ها در ذیل آمده است:

اینماد

حذف اینماد از برخی درگاه‌های کسب‌وکارهای اینترنتی

اینماد

اینماد

اینماد

اینماد

اینماد

 

اینماد

اینماد

اینماد

اینماد

اینماد

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-12-11 11:36

افزودن دیدگاه جدید