کد مطلب: 

264105

موسوی: در تحقق اقتصاد دیجیتال هفت درصد از پیش بینی‌ها عقب هستیم

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حالی که براساس اسناد بالادستی باید سهم اقتصاد دیجیتال به 10 درصد برسد، ما تنها به سه درصد از برنامه‌ها دست یافته‌‌ایم و هفت درصد از پیش بینی‌ها عقب هستیم.
سید کاظم موسوی

به گزارش سیتنا، سید کاظم موسوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، درخصوص گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تکالیف مقرر در قانون و برنامه های کلان و تعهدات مربوطه گفت: در گزارش دیوان محاسبات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضع مطلوبی گزارش نشده است. همچنین در حوزه دولت الکترونیک و ابزارهای شفافیت مطابق اسناد بالادستی، شرایط خوبی نداریم و با استانداردهای پیش بینی شده در مسیر شفافیت و دستیابی به اطلاعات فاصله زیادی داریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارتخانه مهم و تاثیرگذاری در کشور است، گفت: این وزارتخانه وظایف خود را به درستی عمل نکرده و در بحث توزیع عادلانه امکانات زیرساختی، شرایط مناسبی نداریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: 43 درصد روستاها به ویژه در مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان، گلستان، اردبیل، کرمانشاه و کردستان و سایر مناطق محروم فاقد اینترنت ثابت هستند و دانش آموزان شرایط تحصیل در شبکه شاد را ندارند و لازم است این عقب ماندگی ها با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت ها و پیشرفت های امروز تکنولوژی جبران شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-12-07 11:56

افزودن دیدگاه جدید