کد مطلب: 

264069

برخورداری شرکت‌های خلاق از حمایت‌های شناسایی بازار

شناسایی بازار، خدمتی است که از سوی برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق به فعالان این حوزه ارائه می‌شود.
شرکت خلاق

به گزارش سیتنا، ورود محصول تازه به بازار هدف، علی الخصوص اگر دانش بنیان و یا متعلق به شرکت هایی نوپا باشد، نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، شناسایی درست مخاطبان آن محصول، تحلیل علمی رفتار مصرف‌ کننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار و سایر معیارهای تاثیرگذار است.

مجموعه این آسیب شناسی های علمی و عملی سبب شده تا خدمات مختلفی با توجه به نیاز این شرکت‌ ها، از سوی برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق و نوآوری ارائه شود.

یکی از مهم ترین این خدمات، گزارش های تحقیق در بازار داخلی است. این گزارش ها با هدفی جامع و به منظور شناسایی دقیق بازار یک فناوری، که عمدتا دارای کاربردهای متنوع در حوزه مختلف صنعتی است، تدوین می‌ شود. این گزارش ها در مقایسه با سلسله گزارش های مطالعه فرصت، دارای سرفصل ‌ها و عمق بیش‍تری هستند بنابراین زمان و هزینه تهیه آن به مراتب بالاتر خواهد بود.

گزارش های مطالعه فرصت نیز در این پروسه از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف اصلی از تهیه چنین گزارش هایی، انجام مطالعه اولیه بازار و بررسی پتانسیل‌ های ورود به بازار با صرف زمان و هزینه پایین است. این گزارش ها در مقایسه با گزارش های جامع تحقیقات بازار، از عمق و دقت پایین‌ تری برخوردار هستند که به عنوان یک راه‌ حل سریع جهت پاسخگویی به نیازهای صاحبان کسب و کارها، طراحی شده است.

مشاوره تحقیقات بازار داخلی نیز دیگر خدمتی است که به شرکت های خلاق  ارائه می شود. این مشاوره با هدف آشنایی و رفع ابهامات در خصوص شناسایی بازار هدف، تحلیل مشتریان و رقبا، بررسی وضعیت تولید و مصرف محصول در بازار، کانال‌ های توزیع، الزامات و نیازهای ورود به بازار ارائه می ‌شود.

خلاق صادراتی یا مشاوره بازاریابی بین الملل، دیگر خدمت برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق و نوآوری در این زمینه است. این مشاوره ها در زمینه های تحقیق در بازار صادراتی، انتخاب بازار هدف، استراتژی رقابتی در صادرات و تعرفه ترجیحی و مواردی از این دست ارائه می شود. در این زمینه، مسائلی از جمله بررسی و شناسایی بازارهای بین ‌المللی مناسب، تحلیل رقبا و تحلیل الگوی خرید و مصرف، تعیین پیش‌ نیازهای ورود به بازار بین ‌الملل و . . . در پیشخوان مشاوره ‌های تحقیقات بازار بین ‌الملل به متقاضیان ارائه می‌ شود.

شرکت های خلاق و نوآوری متقاضی بهره مندی از این حمایت ها می توانند به سامانه خدمات توانمندسازی مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-12-06 11:56

افزودن دیدگاه جدید