کد مطلب: 

263915

حرکت به سمت ساختارهای متصل به فناوری، عاملی برای رشد سرمایه‌گذاری است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسیاری از کشورها حجم اقتصادشان را گسترش داده و از سایرین پیشی گرفته‌اند و کشورهایی که به این امر نپرداخته‌اند دچار عقب‌ماندگی شده‌اند؛ بنابراین باید سازوکارهای سنتی را کنار بگذاریم و برای رشد سرمایه‌گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.
سرمایه‌گذاری

به گزارش سیتنا، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (kishINVEX2021) با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کنار نوآوری و آینده‌نگری معنی پیدا می‌کند گفت: نوآوری با سرمایه‌گذاری هماهنگ و هم آهنگ است و رشد اقتصادی از مبانی اصلی در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: متاسفانه بی عدالتی در سیر تحولات فناوری باعث نابرابری اقتصادی در جهان شده است. بسیاری از کشورها حجم اقتصادشان را گسترش داده و از سایرین پیشی گرفته‌اند و کشورهایی که به این امر نپرداخته‌اند دچار عقب‌ماندگی شده‌اند؛ بنابراین باید سازوکارهای سنتی را کنار بگذاریم و برای رشد سرمایه‌گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تأکید کرد: امروزه نقش تحول دیجیتال در رشد اقتصادی کشورها به کمک بهره‌وری نیروی کار و سرمایه به‌عنوان دو عامل تأثیرگذار، یک واقعیت و یک ضرورت انکارناپذیر است.

هاشمی در ادامه افزود: به استناد آمار و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۳ تریلیون دلار خواهد بود. ما باید دریابیم که در کجای این جهان ایستاده‌ایم و سهم ما از این افزایش به چه میزان است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مؤلفه‌های شکل‌گیری تحول در اقتصاد دیجیتال گفت: یکی از مؤلفه‌ها نسل پنجم تلفن همراه است که قابلیت‌های ارزشمند آن پس از تهران، مشهد و شیراز، با همکاری و همراهی اپراتورها و مدیران منطقه آزاد کیش، هم‌اکنون در این جزیره نیز در دسترس است.

هاشمی ادامه داد: مؤلفه دیگر اینترنت اشیا است که در کشور ما نیز ظرفیت و بسترهای بسیار مناسبی برای آن وجود دارد ولی ازنظر حقوقی باید به‌طورجدی به آن پرداخته شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: مؤلفه بسیار مهم دیگر هوش مصنوعی است که اقدامات قابل‌توجهی در این زمینه در کشور صورت پذیرفته است. وی تأکید کرد: شهر هوشمند که موجب بهبود کیفیت زندگی مردم شده و توسعه آن می‌تواند به توسعه پایدار و رونق تولید کمک شایانی نماید، شاخص مهم دیگری در تحول اقتصاد دیجیتال است. نکته حائز اهمیت این است که ارتقای امنیت و حریم خصوصی افراد از موارد بسیار مهم در حوزه فناوری است که در پروسه رشد اقتصادی نباید از آن غفلت شود.

سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، در ادامه مراسم افتتاحیه با اشاره به سخنان ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره تحول دیجیتال و سرمایه‌گذاری، از مدیرعامل و مسئولین منطقه آزاد کیش خواست که در آینده، همکاری گسترده‌تری با معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برای توسعه اقتصاد دیجیتال داشته باشند.

رویداد کیش اینوکس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی کشور و در طول سال‌های برگزاری با حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی در بخش‌های پیشرو اقتصادی کشور و نیز با حضور نخبگان اقتصادی و مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی به محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصادی کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی و ایجاد زمینه‌های تحول در مسیر توسعه اقتصادی کشور تبدیل‌شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-30 16:16

افزودن دیدگاه جدید