کد مطلب: 

263907

اثرات حمله‌ی سایبری به ماهان همچنان مشهود است

با گذشت ده روز از شروع حمله‌ی سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان، بررسی‌های سیتنا نشان می‌دهد که اثرات این حمله‌ی سایبری به صورت کامل رفع نشده است و همچنان اطلاعات پروازی و باری پروازهای ماهان به طور دستی وارد می‌شود و امکان استفاده از اطلاعات سیستمی وجود ندارد. در همین حال، سیستم پرداخت حقوق پرسنل ماهان با مشکل مواجه است و ساعت‌های پروازی پرسنل این شرکت هواپیمایی که در این حمله‌ی سایبری حذف شده بود تاکنون بازیابی نشده است.
هواپیمایی ماهان

به گزارش سیتنا، در تاریخ 30‌ام آبان ماه سال جاری خبری مبنی بر حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان (خبر سیتنا) منتشر شد. در آن زمان، تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی از دریافت پیامکی حاوی حمله‌ی سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان خبر داده بودند که این پیامک به اعضای باشگاه مشتریان و خریداران بلیت های این شرکت هواپیمایی ارسال شده بود.

با گذشت ساعاتی از انتشار خبر این حمله‌ی سایبری، روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان طی اطلاعیه‌ای خبر از مهار این حمله داد. (خبر سیتنا)

در این اطلاعیه آمده بود: «در پی انتشار خبر حمله سایبری به سیستم های شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع می‌رساند با نظر به جایگاه هواپیمایی ماهان در صنعت حمل و نقل هوایی کشور این‌گونه حملات به دفعات مختلف و در زمان‌های گوناگون نسبت به این شرکت انجام یافته تا شاید بتوانند خدشه ای بر عملکرد آن وارد کنند. این موضوع یک اتفاق عادی تلقی می‌شود و همواره تیم امنیت سایبری ماهان هوشمندانه و به موقع وارد عمل شده و این حملات را خنثی‌ کرده است. لذا بدینوسیله اعلام می‌دارد تمامی پروازهای ماهان طبق برنامه در حال انجام و پروازهای آتی نیز طبق زمان بندی قبلی انجام خواهد پذیرفت.بدیهی است در صورت تغییر در زمان انجام پروازها به تمامی مسافران عزیز اطلاع رسانی خواهد شد. پیشاپیش از همراهی همیشگی شما عزیزان بی نهایت سپاسگزاریم».

پس از گذشت قریب به ده روز از این حمله‌ی سایبری، بررسی‌های سیتنا نشان می‌دهد که همچنان بخش‌هایی از سایت شرکت هواپیمایی ماهان با اختلال مواجه است، همچنین شنیده های خبرنگار سیتنا حاکی است که اثرات مشکلات این حمله‌ی سایبری همچنان در سیستم‌های داخلی این شرکت وجود دارد و این شرکت در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز با مشکل مواجه است، همچنین ساعت‌های پروازی پرسنل ماهان در این حمله‌ی سایبری حذف شده است. در همین راستا همچنان اطلاعات پروازی و باری پروازهای ماهان به طور دستی وارد می‌شود و امکان استفاده از اطلاعات سیستمی وجود ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (11 رای)
سیتنا 3
2021-11-30 12:56

افزودن دیدگاه جدید