کد مطلب: 

263891

«اینماد» فرصت معرفی کسب‌وکارهای قانونمند برای مصرف‌کننده را فراهم می‌آورد

مدیر اجرایی سامانه اینماد اظهار داشت: اینماد نه تنها برای کسب وکار محدودیت ایجاد نمی‌کند، بلکه فرصت مناسبی برای معرفی کسب وکارهای قانونمند با اطلاعات احراز شده را برای مصرف کننده فراهم می آورد.
اینماد

فردوس حاتمی، مدیر اجرایی سامانه اینماد در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتقادها به اجباری شدن اینماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی، گفت: اینماد نه تنها برای کسب وکار محدودیت ایجاد نمی‌کند، بلکه فرصت مناسبی برای معرفی کسب وکارهای قانونمند با اطلاعات احراز شده را برای مصرف کننده فراهم می آورد. طبیعی است که هر خریدار بخواهد قبل از انجام خرید اینترنتی، اطلاعاتی از آن کسب وکار داشته باشد.

وی ادامه داد: شناسنامه اینماد اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری و شروع یک خرید اینترتی را برای مصرف کننده فراهم می‌آورد. اطلاعاتی نظیر نام مالک حقیقی یا حقوقی کسب‌وکار، اطلاعات تماس، ساعات پاسخگویی به تماس‌ها، شهر و آدرس محل فعالیت، گروه کالا/خدمت و مجوزهای کسب وکار از طریق شناسنامه اینماد که با کلیک روی لوگوی نماد قابل دستیابی است، فراهم می شود. همچنین رویه کسب وکار در پاسخگویی به شکایات، تعداد مغایرت‌ها و سوابق فعالیت نیز از طریق پروفایل قابل مشاهده است.

حاتمی در پاسخ به برخی منتقدان که ابزار احراز هویت بانک‌ها و شرکت‌های اعتبارسنجی را برای بررسی صلاحیت شرکت‌های فعال در حوزه کسب و کار آنلاین کافی دانسته و لذا دریافت اینماد را ضروری نمی‌دانند، گفت: منظور از انجام ارزیابی‌های لازم پیش از اعطای اینماد، صرفا احراز اطلاعات هویتی نیست. برای توضیح بیشتر این مطلب، اجازه بدهید مراحل شش‌گانه ارزیابی کسب‌وکار برای گرفتن اینماد را با هم مرور کنیم: احراز اطلاعات هویتی (حقیقی/حقوقی) و تماس، افزودن دامنه کسب‌وکار و کنترل دسترسی فنی، انتخاب گروه کالا/ خدمت و بارگذاری مجوزهای لازم، احراز قانونمندی کسب وکار، تایید تعهدنامه و پرداخت تعرفه. این مراحل علیرغم سادگی بسیار کاملتر از احراز هویت هستند و قابل مقایسه با هم نیستند.

مدیر اجرایی سامانه اینماد، تاکید کرد: در اعطای مجوز اینماد سعی شده کلیه مراحل احراز به صورت سیستمی باشد و اطلاعات مورد نیاز از طریق وب سرویس از سامانه‌های مرتبط استعلام شود تا کسب وکار در کمترین زمان بتواند اینماد خود را دریافت کند.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا پیرامون مواردی همچون سکه ثامن که علی رغم دارای بودن اینماد نسبت به کلاهبرداری اقدام کردند، توضیح داد: فضای مجازی علیرغم مزایای متعدد، فرصت و پتانسیل شکل‌گیری کسب‌وکارهای کلاهبردار را نیز دارد. موارد کلاهبرداری در فروشگاه‌های اینترنتی وجود داشته است که از طریق گزارشهای مردمی یا شکایاتی که مردم در سامانه اینماد ثبت می‌کنند رصد شده و اقدامات لازم و به موقع برای توقف فعالیت آنها انجام شده است. از مصرف کنندگان این تقاضا را دارم که در صورت مشاهده موارد تخلف، حتما اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که اینماد اجباری کسب و کارها را برای دریافت درگاه پرداخت تنها به واسطه هایی در نقش پرداخت یارها متصل می کند، گفت: کسب وکارهای دارای اینماد می‌توانند از خدمات psp یا پرداختیار استفاده نمایند. تنها محدودیتی که تعریف شده برای کسب وکارهای خرد است که اینماد بدون ستاره دریافت کرده اند. این کسب‌وکارها محدودیت تراکنش دارند. به این معنی که تعداد تراکنش‌‌های آن در ماه کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌‌های آن در ماه کمتر از 50 میلیون تومان است. در صورتی که سطح یا میزان تراکنش، از اندازه تعیین شده بیشتر شود لازم است برای دریافت نماد یک ستاره اقدام نمایند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-30 08:51

افزودن دیدگاه جدید