کد مطلب: 

263827

حمایت مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان از محصولات با سطح فناوری بالا

با توجه به اینکه تشخیص دانش بنیان بودن یک محصول نیازمند شروط آئین نامه ای است، مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن ارزیابی این عنوان، از آن ایده تا زمان توسعه و تبدیل شدن به پدیده حمایت می کند.
شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، یکی از شاخصه های اصلی در فرایند ارزیابی و شناسایی شرکت‌ های دانش بنیان، محصولات تولیدی این شرکت ها است. به همین منظور فهرستی از مصادیق کالاها و خدمات دانش‌ بنیان تهیه و مبنای عمل قرار گرفته است.

نخستین ارزیابی بر روی سطح فناوری انجام می شود بدین ترتیب که کالاها و خدمات باید در حوزه فناوری های بالا یا متوسط به بالا باشند به این معنا که دانش فنی طراحی و ساخت نمونه‌ آزمایشگاهی یا دانش فنی فرایند تولید محصول به دلیل پیچیدگی فنی، به سختی قابل کپی ‌برداری بوده و کسب آن از موانع اصلی ورود شرکت ‌های دیگر به بازار باشد.

همچنین سطح فناوری باید نیازمند تحقیق و توسعه قابل توجه، توسط تیم فنی خبره برای کسب آن بوده و  منجر به ایجاد خواص یا کارکردهای پیچیده ‌ای در محصول شده باشد.

با ارزیابی سطح فناوری محصولات دانش بنیان، با توجه به میزان پیچیدگی دانش فنی، کالا یا خدمت دانش ‌بنیان سطح 1 یا سطح 2، در نظر گرفته می شوند.

صرفا تولید یکی از کالا و خدمات دانش بنیان، دلیل بر تایید کل شرکت نیست. مطابق با آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت ‌ها و موسسات دانش ‌بنیان، شرکت متقاضی باید دانش فنی طراحی یا توسعه کالاها و خدمات دانش بنیان، یا دانش فنی طراحی یا تغییر اساسی فرایند تولید پیچیده آنها را مبتنی بر فعالیت‌ های تحقیق و توسعه، کسب کرده باشد و سایر معیارهای مندرج در آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت ‌ها و موسسات دانش ‌بنیان را احراز کند.

با توجه به اینکه تشخیص دانش بنیان بودن یک محصول نیازمند شروط آئین نامه ای است، مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن ارزیابی این عنوان، از آن ایده تا زمان توسعه و تبدیل شدن به پدیده حمایت می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-28 10:46

افزودن دیدگاه جدید