کد مطلب: 

263803

برنامه‌ریزی برای واگذاری باند فرکانسی 3500 به‌منظور توسعه‌ی نسل‌های نوین شبکه‌های ارتباطی

معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: در باند فرکانسی 3500 مطالعات رگولاتوری انجام و نقطه نظرات بخش دریافت شده است که در دوره‌ی جدید نیازمند مرور نتایج بررسی‌ها و سناریوهای طراحی شده و ارائه‌ی آن به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستیم، تا نهایتاً این تکه باند فرکانسی با پهنای حدود 200 مگاهرتزی امکان تزریق به شبکه‎های ارتباطی کشور را داشته باشد.
برنامه‌ریزی برای واگذاری باند فرکانسی 3500 به‌منظور توسعه‌ی نسل‌های نوین شبکه‌های ارتباطی

نسترن محسنی، معاون امور رادیویی رگولاتوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون نیاز اپراتورها به باند فرکانسی جدید برای توسعه‌ی 5G گفت: واگذاری باند فرکانسی 3500 و باندهای فرکانسی 700 و 800 به عنوان دو باند تاثیرگذار در توسعه‌ی نسل‌های نوین و نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی مطرح است.

در باند 3500 مطالعات رگولاتوری انجام شده که نیازمند مرور نتایج هستیم

محسنی تصریح کرد: در باند 3500 مطالعات رگولاتوری انجام شده، نشست‌ها با ذینفعان برگزار و نقطه نظرات بخش دریافت شده است، اما در دوره‌ی جدید نیازمند مرور نتایج بررسی‌ها و سناریوهای طراحی شده و نهایتاً ارائه‌ی آن به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستیم تا نهایتاً این تکه باند فرکانسی با پهنای حدود 200 مگاهرتزی امکان تزریق به شبکه‎های ارتباطی کشور را داشته باشد.

رگولاتوری برای بهره‌برداری از باندهای فرکانسی 700 و 800 امیدوار است

معاون امور رادیویی رگولاتوری، گفت: پس از توسعه‌ی 5G در کشور، امکان بهره‌برداری از باندهای قبلی واگذار شده به اپراتورها در قالب فناوری نسل پنجم نیز ممکن است و البته رگولاتوری در حوزه‌ی بهره‌برداری از باندهای فرکانسی 700 و 800 در سال پیش‌رو هم خوشبین و امیدوار است.

تاکید مرکز پژوهش‌های مجلس بر تعیین تکلیف سریع باندهای 700 و 800

محسنی اشاره کرد: گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس هم بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر باندهای 700 و 800 و بهره‌برداری از آنها در سبد باندهای فرکانسیِ در اختیار بخش تلکام با همکاری و تعامل سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری سازمان صداوسیما و هدایت وزیر محترم ارتباطات و شکل‌گیری تعامل دو جانبه‌ی موثر و چابک، هر چه سریعتر این باندهای فرکانسی به دایره‌ی فرکانس‌های مورد بهره‌برداری شبکه‌های ارتباطی کشور اضافه شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

بخش نخست گفت‌وگوی نسترن محسنی با سیتنا را اینجا بخوانید

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-11-27 13:50

دیدگاه‌ها

تصویر Armin
خانم مهندس من از شما عاجزانه تقاضا میکنم این باند فرکانسی رو هر چه سریعتر واگذار کنید و اول هم به رایتل بدین .... آقایان پول کم اوردن برای کانادا رفتن زودتر بدین میخوان واگذار کنن به همراه اول
ارسال شده توسط Armin در 07 آذر 00 - 10:23

افزودن دیدگاه جدید