کد مطلب: 

263791

از طریق بلوک‌های انتقال مداری به مدار ۳۶ هزار کیلومتری می‌رسیم

وزیر ارتباطات رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری را از طریق بلوک‌های انتقال مداری امکان‌پذیر دانست و گفت: بلوک انتقال مداری سامان آماده تست است و می‌تواند ماهواره‌ها را از ۴۰۰ کیلومتر به هفت و ۱۰ هزار کیلومتری انتقال دهد.
عیسی زارع‌پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اخبار ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی فضایی، گفت: ساعت شش صبح جمعه پنجم آذرماه رییس جمهور به همراه سه وزیر در یک خودرو و بدون تشریفات از محل نمایشگاه دستاوردهای صنعت فضایی کشور به مدت چهار ساعت بازدید کردند که این نشان از عزم و اراده دولت سیزدهم برای ارتقای صنعت فضایی دارد.

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای تسریع در رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری، افزود: اهمیت مدار ۳۶ هزار کیلومتری زمین‌آهنگ بودن آن است و ما باید بتوانیم به سرعت تنها نقطه مداری باقی‌مانده خود در این ارتفاع را تثبیت کنیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به دشواری عملی شدن این برنامه در چهار سال، گفت: دستور رییس‌جمهو‌ر‌‌‌‌ برای ما غافلگیرانه بود اما معتقدیم با کار شبانه‌روزی و مجاهدانه و حمایت دولت می‌توانیم به فضل خداوند به موفقیت برسیم.

وی اعتماد مسوولان و تحقق اعتبارات لازم را دو عنصر لازم برای تحقق این برنامه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اعتماد مسوولان در این دوره به صورت کامل وجود دارد و رئیس جمهور قول تامین اعتبار مورد نیاز را داده‌اند.

وزیر ارتباطات رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری را از طریق بلوک‌های انتقال مداری امکان‌پذیر دانست و گفت: بلوک انتقال مداری سامان آماده تست است و می تواند ماهواره ها را از ۴۰۰ کیلومتر به هفت و ۱۰ هزار کیلومتری انتقال دهد.

وی درباره پرتاب های ناموفق گذشته نیز افزود: پرتاب های ناموفق در این حوزه بخشی از مسیر موفقیت است و در دنیا حتی برای رسیدن به ۹۰ درصد ضریب اطمینان بیش از ۵۰ پرتاب پیش بینی می کنند در صورتی که دانشمندان ما در شرایط تحریم با دو یا سه پرتاب به نقاط قابل اطمینان می رسند.

زارع پور تاکید کرد: ما امیدواریم در گام نخست مدار ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر را تثبیت و استفاده کنیم و با برنامه ریزی با کار شبانه روزی مانند دهه ۸۰ بتوانیم به لایه ژئو یا همان ۳۶ هزار کیلومتری برسیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-27 09:43

افزودن دیدگاه جدید