کد مطلب: 

263754

توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال توسط 1500 شرکت دانش‌بنیان

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تعریف سازوکاری علمی، در جهت توسعه مطلوب اقتصاد دیجیتال و فعالان این حوزه است.
اقتصاد دیجیتال

به گزارش سیتنا، با مجموعه فعالیت های ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، فناوران این حوزه، امیدواری بیش‌تری به توسعه مفهوم اقتصاد دیجیتال در ایران دارند.

اقتصاد دیجیتال دامنه گسترده ای دارد. آن قدر گسترده که هر انسانی بر روی کره زمین می تواند بخشی از زیست بوم این چرخه فناورانه باشد. گسترش ابزارهای جمعی و ارتباطی، یکی از مهمترین دلایلی است که سبب می شود تا انسان های جوامع مختلف بتوانند در شاخه ای از اقتصاد دیجیتال فعالیت داشته باشند.

در حال حاضر و با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه شاخص زیرساختی، مادی و معنوی، یک هزار و 544 شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و دیجیتال فعالیت می‌کنند و با خدمات و محصولات دانش‌بنیان خود، کشور را در مسیر توسعه این فناوری به جلو می‌برند.

با توجه به اهمیت و گستردگی اقتصاد دیجیتال، کشورهای مختلف، حمایت های فراوانی از این شاخه فناورانه به عمل می آورند چرا که توسعه این چرخه می تواند به بهبود فرآیند کسب و کار و بالا رفتن شاخص های اقتصادی هر جامعه، کمک های زیادی بکند.

در ایران، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تعریف سازوکاری علمی، در جهت توسعه مطلوب اقتصاد دیجیتال و فعالان این حوزه است.

این ستاد برای توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال و پویاسازی و متنوع سازی آن با رویکردهای نیازمحور، فناورانه و آینده محور، سه رکن اساسی را برای خود تعریف کرده است.

این سه رکن شامل متنوع سازی زیست بوم با رویکرد نیازمحور و مساله محور، تقویت زیست بوم موجود با رویکرد رگولاتوری، زیرساختی و میانجیگری و متنوع سازی زیست بوم با رویکرد فناورانه و آینده محور می شود.

این ستاد در حوزه توانمندسازی، اهدافی چون ترویج و توانمندسازی عمومی و تخصصی، جهت دهی خلق دانش و شکل دهی به فضای شرکت های خلاق را به صورت جدی دنبال می کند.

همچنین تامین مالی و تعاملات با شرکت های بزرگ و پیشگام، دیگر اهدافی است که ستاد توسعه فناوری ها دیجیتال و هوشمندسازی درصدد تحقق آنها است.

این ستاد در زمینه زیرساختی نیز به توسعه زیرساخت و بهبود فضای کسب و کار و رگولاتوری در سطح ملی و تعاملات با نهادهای بین المللی و گسترش بازارهای خارجی ورود کرده است.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با هدف توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال، ضمن پیشبرد اهداف توسعه محورانه خود، حمایت های بسیاری از طرح های دانش بنیان و فناوران این حوزه به عمل آورده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-25 10:29

افزودن دیدگاه جدید