کد مطلب: 

263495

مدیرعامل مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا: باید به سمت درآمدزایی از طریق فروش پهنای باند برویم (+تصاویر)

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: ما باید در آینده به سمت خطوط پرسرعت و توسعه آن حرکت کنیم و باید درآمد شرکت از طریق فروش پهنای باند صورت گیرد، در این صورت چون سیستم تلفنی با سیستم دیتا تلفیق می‌شود، می‌توانیم در ارائه این سرویس موفق باشیم.
مجید سلطانی

مهندس مجید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارائه سرویس‌های جدید بر بستر تلفن ثابت به منظور درآمدزایی، گفت: قانون‌گذاری درباره نوع سرویس و تعرفه‌ها بر عهده سازمان تنظیم مقررات است و مخابرات مجری این قوانین است. ارائه سرویس به‌صورت باندل و فلت مدتی است که شروع شده و برخی از شرکت‌ها آن را ارائه می‌دهند و شرکت مخابرات نیز باید به این سمت حرکت کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: مشترکین شرکت مخابرات که از پهنای باند پرسرعت VDSl و FTTH استفاده می‌کنند، ارائه خدمات به‌صورت باندل برای آنها کار را ساده‌ترمی‌کند که ما هم به‌صورت فلت این کار را انجام می‌دهیم که در نهایت، هم برای شرکت مخابرات و هم برای مشترکین کار را آسان‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر میزان درآمد پهنای باند را در کشورها و شرکت‌های مختلف با تلفن ثابت مقایسه کنید، سیاست شرکت‌های بزرگ این بوده است که مصرف به سمت پهنای باند برود و هزینه‌ی نگهداری هم شبکه و هم خطوط تلفنی از طریق پهنای باند اخذ شود. 

سلطانی، خاطرنشان کرد: بنابراین عدد و ارقامی که برای مصارف پهنای باند در سرعت‌های مختلف در سرویس‌های‌شان ارائه می‌دهند آنقدر جذابیت دارد که در بعضی از شرکت‌ها و کشورها کارکرد تلفن ثابت را رایگان کرده‌اند. این موضوع بستگی به میزان درآمد از سرویس دارد که آیا هزینه‌های ثابت شرکت را هم در بخش تلفن و هم در بخش پهنای باند پوشش می‌دهد یا خیر؟

وی، گفت: شرکت مخابرات در آینده باید به سمت خطوط پرسرعت و توسعه آن حرکت کند و درآمد شرکت از طریق فروش پهنای باند صورت گیرد، در این صورت چون سیستم تلفنی با سیستم دیتا تلفیق می‌شود، می‌توانیم در ارائه این سرویس موفق باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان تاکید کرد: امیدواریم در آینده مجوز این سرویس را دریافت کنیم و در نقاطی که دارای سرویس پهنای باند پرسرعت هستیم، اگر این پیشنهاد مورد تصویب رگولاتوری قرار گیرد، قطعا به آن سمت حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-17 10:58

افزودن دیدگاه جدید