کد مطلب: 

263492

زیست‌بوم نوآوری و فناوری نیاز صنعت لوازم خانگی را رفع می‌کند

رفع نیازهای فناورانه با هدف ارتقای تاب‌آوری صنایع یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با برگزاری رویداد نوآوری‌ها و چالش‌های فناوری دنبال می‌شود.
لوازم خانگی

به گزارش سیتنا، نخستین دوره از رویداد فناورانه افزایش تاب آوری صنعت لوازم خانگی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین همزمان با بیست یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی برگزار می‌شود.

نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری حوزه لوازم خانگی با استفاده از فضای نمایشگاهی عرضه و تقاضای فناوری میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از یک سو و شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی از سوی دیگر برای به هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری است.

در قالب رویداد فستیوال نوآوری‌ها و رویداد نیاز محور رفع چالش‌های فناوری حوزه لوازم خانگی، از طریق توسعه قابلیت‌های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش خوشه‌های صنعتی لوازم خانگی کشور، نیازهای راهبردی صنایع در نقاط حساس به  صورت پایدار و بهره‌ور برطرف می‌شود.

با برگزاری چالش فناوری و صنعت، شرکت های دانش‌بنیان با تکیه به فعالان فناور، محصولات یا خدمات دانش‌بنیان خود را به فعالان صنعت لوازم خانگی ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند ضمن ارتقای تاب آوری و رقابت‌پذیری در عرصه ملی ، زمینه را برای صادرات این محصولات ایران‌ساخت فراهم کنند.

شناخت ظرفیت‌های فناورانه و دستاوردهای ملی در این حوزه، شناسایی چالش‌ها و نقاط کلیدی، تحلیل ساختار بخش، بررسی توانمندی‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور بخشی از اولویت‌های این رویداد به شمار می‌رود.

همچنین شناخت و بررسی موانع و مشکلات تولید در نقطه‌های راهبردی و حساس، افزایش توانمندی داخلی و برنامه‌ریزی برای ایجاد پیوند میان فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های بزرگ خوشه، از دیگر اهداف فستیوال نوآوری در حوزه لوازم خانگی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابزارهایی چون برگزاری رویدادهای عرضه و تقاضای فناوری، تلاش می‌کند ضمن توسعه زیست بوم نوآوری حول شرکت‌های بزرگ، با کمک فعالان این زیست‌بوم، تنظیم‌گری و تعریف  مشوق‌های نوآوری، فناوری را به صنایع بزرگ کشور رسوخ دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-17 10:17

افزودن دیدگاه جدید