کد مطلب: 

263455

شرکت‌های خلاق به شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های خلاق هستند که از طریق نوین‌سازی فرآیندهای تولید و بومی‌سازی محصولات فناورانه و خلاق، کمک می‌کنند که اقتصاد خلاق شکل بگیرد.
رحمت الله نوروزی

به گزارش سیتنا، رحمت الله نوروزی نماینده حوزه انتخابیه علی آباد کتول در این‌باره گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله این است که تمام ارکان کشور، بخش عمده‌ای از تلاش خود را صرف محقق سازی اولویت‌های نظام کنند، یکی از اولویت‌های اصلی کشور نیز مبحث اشتغال و کارآفرینی است. به همین دلیل و با اتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مسیر اصلی درون‌زایی اقتصاد از کانال نوآوری و فناوری‌های بومی‌سازی شده می‌گذرد. به همین دلیل،  حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان تا بدین حد ضرورت یافته است. زیرا این شرکت‌ها هستند که از طریق نوین‌سازی فرآیندهای تولید و بومی‌سازی محصولات فناورانه و خلاق، کمک می‌کنند که اقتصاد خلاق رونق بگیرد.

نگاه مجلس به شرکت‌های خلاق

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نگاه قوه مقننه نسبت به فعالیت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بسیار مثبت است و همه نمایندگان مردم بر لزوم تخصیص حمایت‌های حداکثری از جوانان خلاق و دانش‌بنیان کشورمان در مسیر رشد اقتصادی میهن عزیز، هم رای و هم نظر هستند.

نوروزی، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید داخلی گفت: در واکاوی بیانات رهبر انقلاب خواهیم دید که در 10 تا 15 سال اخیر، ایشان بیش‌ترین تاکید را بر حمایت از تولید داخل داشته‌اند.

وی ادامه داد: حمایت از تولید داخلی وقتی پای محصولات دانش‌بنیان و خلاق، در میان باشد، ضرورتی دوچندان می‌یابد. از این‌رو برای حمایت از این محصولات باید تعرفه ها را افزایش داد.

عضو فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیاستگذاری‌های اقتصادی در خصوص حمایت از شرکت‌های خلاق، گفت: شرکت‌های خلاق در حوزه های مهمی چون گیاهان دارویی، صنایع دیداری و شنیداری و دیگر حوزه‌های اثرگذار و دارای پتانسیل بالا فعال هستند. برای آنکه تولید داخلی محصولات خلاق و نوآورانه افزایش یابد، باید تعرفه گذاری‌ها به نفع تولید داخل اصلاح شود، در واقع مجلس باید به این سمت برود و هر جا که حمایت از یک محصول خلاقانه ایجاب کرد، از طریق کار کارشناسی تعرفه‌ها را به گونه‌ای اصلاح کند که تولید داخل، صرفه داشته باشد.

نوروزی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خود گفت: علی آباد کتول در مجاورت آوراسیا قرار دارد و این مسئله یک مزیت ژئوجغرافیایی برای این نقطه از کشورمان ایجاد کرده است، صنایع تبدیلی و کشاورزی نیز از دیگر صنایع مهم این منطقه است. در صورت حمایت از حضور و استقرار شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در این خطه از کشور، قطعاً در بازه زمانی مناسبی جهش در تولید محصولات و اقتصاد محلی ایجاد خواهد شد.

توسعه هماهنگی‌ها

وی با بیان این‌که مهم است متولیان شرکت‌های خلاق و نوآور با مسئولان محلی هر استان هماهنگ  باشند، ادامه داد: برای توسعه کمی و کیفی شرکت‌های خلاق باید برای آگاهی بخشی  و فرهنگ‌سازی در میان استانداران و مدیران کل اقدام کرد. همچنین زیست‌بوم نوآوری کشور و نهادهای متولی باید با مجمع نمایندگان هر استان نیز ارتباط موثری برقرار سازد، تا ان‌شاالله در سایه این تعاملات، بتوان اقصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق را هر چه بیشتر توسعه بخشید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-16 11:36

افزودن دیدگاه جدید