کد مطلب: 

263381

ستاری: چهار درصد عوارض ارزش‌افزوده دریافتی شهرداری‌ها به پارک‌های علم و فناوری بازمی‌گردد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این‌که چهار درصد عوارض شهرداری مربوط به شرکت‌های عضو پارک‌ها، به خود پارک مسترد می‌شود ادامه داد: این میزان، صرف هزینه های زیرساخت و توسعه خدمات شهری خواهد شد و به صورت غیر مستقیم، صرف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری می‌شود.
سورنا ستاری

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری با اشاره به اختصاص سهم عوارض ارزش افزوده به شرکت‌های مستقر در پارک ها گفت: با تصویب آئین نامه اجرایی مربوط به عوارض ارزش افزوده دریافتی از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری، هزینه جاری شرکت های مستقر کاهش می‌یابد.

ستاری، با بیان این‌که ۴ درصد عوارض شهرداری مربوط به شرکتهای عضو پارک‌ها، به خود پارک مسترد می‌شود ادامه داد: این میزان، صرف هزینه های زیرساخت و توسعه خدمات شهری خواهد شد و  به صورت غیر مستقیم، صرف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری می‌شود.

وی افزود: این ۴ درصد از مالیات بر ارزش افزوده، سهم شهرداری‌ها بود که بر اساس تبصره ۷ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض ارزش افزوده دریافتی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، به این کسب‌وکارها اختصاص خواهد یافت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، ادامه داد:  تا پیش از این مصوبه، پارک‌های علم و فناوری، به ویژه آن دسته‌ای که اقدام به واگذاری ارضی به شرکت‌ها و مؤسسات فناور می‌کردند، نسبت به دریافت خدمات شهری و تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌ها با مشکل تأمین اعتبار مواجه بودند.

ستاری، با بیان این که سهم این عوارض زمینه‌ساز کاهش هزینه شرکت‌های مستقر در پارک‌ها خواهد شد، ادامه داد: در این آئین‌نامه، عوارض ارزش افزوده شرکت‌های  مستقر در هر پارک که توسط سازمان امور مالیاتی کشور به صورت ماهانه دریافت می‌شود، اما سهم عوارض ارزش افزوده دریافتی از هریک شرکت‌های پس از واریز به حسابی به نام سازمان امور مالیاتی کشور که توسط خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، به صورت صد درصد به ترتیب فهرست‌های ارسالی از سوی شرکت‌های یاد شده به همان پارک محل استقرار باز می‌گردد.

وی از اختصاص این میزان به توسعه زیست بوم نوآوری در پارک های علم و فناوری گفت و ادامه داد: این مبلغ به توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات شهری اختصاص می‌یابد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از اعلام فهرست پارک‌های علم و فناوری به سازمان امور مالیاتی گفت و افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ایجاد سامانه ثبت اطلاعات شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری، زمینه را برای اختصاص این سهم به رونق زیست بوم نوآوری و فناوری فراهم می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-14 11:25

افزودن دیدگاه جدید