کد مطلب: 

263272

بدافزار اندرویدی از هشدار امنیتی برای فریب کاربران در دانلود بهره می‌گیرد

بدافزار FluBot رمزهای عبور، اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات حساس را از تلفن‌های هوشمند آلوده سرقت و همچنین از مجوزهای دستگاه برای انتقال خود به سایر قربانیان سوء استفاده می‌کند و به زنجیره پخش شدن ادامه می‌دهد. FluBot نمی‌تواند دستگاه‌های اپل را آلوده کند.
بدافزار اندرویدی

به گزارش سیتنا، در پیام های متنی ادعا می شود که کاربران باید یک به روزرسانی امنیتی را دانلود کنند تا دستگاه خود را از بدافزار FluBot پاک کنند ، اما در واقع ، این لینک آن بدافزار را نصب می کند.

حملات FluBot معمولاً در قالب پیام های متنی هستند که ادعا می کنند گیرنده یک فایل تحویلی را از دست داده است و از آنها می خواهد روی لینکی برای نصب برنامه برای سازماندهی ارسال مجدد کلیک کنند. این برنامه بدافزار را نصب می کند.

اما این تنها تکنیکی نیست که مجرمان سایبری برای فریب مردم در دانلود بدافزار FluBot استفاده می کنند. تیم واکنش اضطراری رایانه ای نیوزلند (CERT NZ) در مورد پیام های متنی کلاهبرداری هشدار داده است که ادعا می کند کاربر قبلاً با FluBot آلوده شده است و آنها نیاز به یک دانلود فایل جهت یک به روزرسانی امنیتی را دارند.

پس از لینک ، کاربر یک صفحه هشدار قرمز می بیند که بیان می کند "دستگاه شما با بدافزار FluBot آلوده شده است" و به صراحت اعلام می کند که FluBot یک جاسوس افزار Android است که هدف آن سرقت اطلاعات ورود به سیستم و رمز عبور مالی است. اما دلیل اینکه صادرکنندگان بدافزار در مورد FluBot بسیار صادق هستند این است که آنها می خواهند قربانی وحشت زده شود و لیکنی را برای نصب "به روز رسانی امنیتی" دنبال کند. گوشی هوشمند را با بدافزار آلوده می کند.

این مهاجمان با دسترسی به تمام اطلاعات مالی و همچنین مخاطبین توانایی انتشار بدافزار FluBot را خواهند داشت. FluBot یک مشکل مخرب دائمی در سراسر جهان بوده است ، اما تا زمانی که کاربر روی لینک کلیک نکند ، آلوده نخواهد شد.

هرکسی که می ترسد روی لینکی کلیک کرده و بدافزار FluBot را دانلود کرده باشد، باید با بانک خود تماس گرفته و در صورت انجام هرگونه فعالیت غیرعادی ، باید کل گذرواژه های حساب آنلاین خود را تغییر دهد تا از دسترسی مستقیم مجرمان سایبری به حساب ها جلوگیری شود. اگر کاربری با FluBot آلوده شده است ، همچنین توصیه می شود به منظور حذف بدافزار از دستگاه ، تنظیم مجدد کارخانه را در تلفن خود انجام دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-10 15:33

افزودن دیدگاه جدید