کد مطلب: 

263221

دانش‌بنیان‌ها از تمامی مزایای حضور در بازار فرابورس بهره‌مند می‌شوند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاوه بر تمهیداتی که از بابت حمایت از شرکت های دانش بنیان در بورس اندیشیده، 50 درصد از هزینه ‌های ابتدایی پذیرش شرکت‌ های دانش ‌بنیان که وارد بازار شرکت ‌های کوچک و متوسط فرابورس شوند را پرداخت می‌ کند.
دانش‌بنیان‌

به گزارش سیتنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 50 درصد از هزینه ‌های ابتدایی پذیرش شرکت‌ های دانش ‌بنیان که وارد بازار شرکت ‌های کوچک و متوسط فرابورس شوند را پرداخت می‌ کند.

حمایت از شرکت های دانش‌بنیان و خلاق، یکی از اولویت های اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها به شمار می رود.چرا که این شرکت ها با ایفای نقش کلیدی در اقتصاد، از حیث ساختار متفاوت اشتغال، وابستگی زیاد به منابع انسانی، انگیزه های کارآفرینی و نوآوری بیشتر، زمینه ساز و محرک رشد فعالیت های مولد اقتصادی و توسعه فناوری در کشورها هستند.

طبق آمارها، در حال حاضر بیش از 90 درصد از شرکت های ثبت شده در کشورمان را شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند.در حالی که این بنگاه ها در تولید ناخالص داخلی سهم بسیار کمتری از ظرفیتشان دارند.

به اعتقاد کارشناسان، مواردی همچون نقص در هدایت منابع مالی به سمت شرکت های کوچک و متوسط در جریان تولید و البته مشکلات متعدد در ساختار تامین مالی آنها، ساختار سنتی سرمایه، ساختار ضعیف حاکمیت شرکتی، نبود انگیزه برای تهیه و ارائه گزارش های مالی و عملیاتی شفاف، ناآگاهی از وضعیت صنعت، شرکت های رقیب و تامین کنندگان و همچنین هزینه های بالای توزیع، از جمله مهمترین تنگناها در مسیر رشد و نقش آفرینی شرکت های کوچک و متوسط در اقتصاد ایران به شمار می روند.

در این میان اما از آنجا که پوشش کامل به تقاضای تامین مالی تمامی بنگاه های اقتصادی از طریق سازوکارهای بازار سرمایه از جمله مهمترین اهداف فرابورس ایران محسوب می شود، این رکن بازار سرمایه به منظور تسریع در فرایند پیاده سازی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، بازاری ویژه در راستای فراهم کردن دسترسی عموم بنگاه های کوچک، متوسط و دانش بنیان به بازار سرمایه طراحی کرده است تا از این رهگذر، این گونه بنگاه ها علاوه بر یافتن موقعیت های متنوع تامین مالی بتوانند از تمامی مزایای حضور در این بازار نیز بهره مند شوند.

با این خط مشی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاوه بر تمهیداتی که از بابت حمایت از شرکت های دانش بنیان در بورس اندیشیده، 50 درصد از هزینه ‌های ابتدایی پذیرش شرکت‌ های دانش ‌بنیان که وارد بازار شرکت ‌های کوچک و متوسط فرابورس شوند را پرداخت می‌ کند.

بدین ترتیب تاکنون 32 شرکت دانش بنیان موفق شدند تا در بورس پذیرفته شوند.شرکت هایی که از بازار اول، تابلوی فرعی بورس تا بازار دوم بورس و فرابورس فعالیت دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-09 10:40

افزودن دیدگاه جدید